Skrivet: 2009-07-03 14:41 Ämne: ev. fuktskadad Nokia N82
sitter här med en ganska död N82:a, den började flimra och ändra färg på skärmen samt bli pixlig skärm. Så stängde den av sig, gick att sätta igång en gång men stängde sedan ner igen. Jag var dum nog att försöka sätta igång den igen och då startade den upp så långt så att "startsignaturen" hördes men skärmen var helsvart, kanske kom det aningen lyse från den. Den piper även till när man stoppar i laddaren. Jag har nu tagit ut batteriet och torkat den en stund med hårfön...har dock gått 1 och ett halvt dygn sedan den kollapsade. Jag har haft den i miljö där det finns risk för både fukt och damm och har haft den i vanligt fodral med hål för USB-sladd m.m. Naturligtvis inte så smart förvaring...
Låter detta som en fuktskada eller dammskada eller kan det vara fabrikationsfel? kan tillägga att jag även tappat den från midjehöjd 1-2 ggr men att det då inte hände något synligt, kan en tappskada ge sig till känna långt efteråt?
jag har alltså garanti kvar men ser de att det är fuktskada så gäller ju inte denna. Min fråga; kan man själv se detta på något vis, om det är en fuktskada? hur i så fall?
finns det något ställe som fixar fuktskador till vettigt pris?
vågar man ta tryckluften och blåsa där man kommer åt på telefonen? eller det bara förvärrar om det är dammpartiklar där inne? man kommer ju inte åt att varken torka eller blåsa så värst mycket när man inte själv kan plocka isär.