|
|
| Författare |
Meddelande |
bellos Kunnig

|
Skrivet: 2004-02-27 11:43 Ämne: Om kinesiska mobiler i sverige!? |
|
|
| Har en morbror som till största del jobbar i kina, tänkte be han köpa en digital kamera därifrån men den e ju till familjen då, själv hade jag tänkt mej en bra mobil därifrån, då var mitt största intresse av att få den där konstiga SE mobilen som endast finns där (den har 1,5 MP osv.) vore tacksam om ni kunde ge exempel på sjysta mobiler som endast finns där, sen till mitt andra funderare, kommer de att fungera här i sverige?? |
|
| Till överst på sidan |
|
Cytech Moderator

|
Skrivet: 2004-02-27 12:13 Ämne: |
|
|
| mobiler som är tillverkade för den kinesiska marknaden fungerar även i Sverige då de använder GSM900, det är mobiler som är gjorda för den japanska marknaden som inte går att använda här. Den mobilen du tänker på är väl den som säljs i Japan, dvs den funkar inte i Sverige. |
|
| Till överst på sidan |
|
Pjotor Upplärd

|
Skrivet: 2004-02-27 12:16 Ämne: |
|
|
| Cytech skrev: |
| mobiler som är tillverkade för den kinesiska marknaden fungerar även i Sverige då de använder GSM900, det är mobiler som är gjorda för den japanska marknaden som inte går att använda här. Den mobilen du tänker på är väl den som säljs i Japan, dvs den funkar inte i Sverige. |
Vad använder japan för radioteknik då? |
|
| Till överst på sidan |
|
bellos Kunnig

|
Skrivet: 2004-02-27 12:32 Ämne: |
|
|
| det är nämare sagt DoCoMo SO505iS som jag hade tänkt mej, o om de så att den e japansk e de ju ledsamt men kan du isåfall nämna nån mobil ifrån Kina då som han eventuellt kan köpa för att de lite brottom de han kommer tillbaks inom en vecka! |
|
| Till överst på sidan |
|
Lobo Kunnig

|
Skrivet: 2004-02-27 13:39 Ämne: |
|
|
DoCoMo är ju en japansk operatör så den är nog japansk. Men hur blir det med språket på telefoner som är avsedda för den kinesiska marknaden? Går nog inte uppdatera i Sverige ifall mobilen inte finns här, blir lite marigt. Lära sig kinesiska är nog lite för mycket för att få en cool mobil.
Fast borde väl ha engelska som tillval också, fast då är ju T9 fortfarande kört.
Enda telefonen jag kan komma på som är avsedd för kina är Nokia 3108(http://www.gsmarena.com/phone586.php), inte så jätteimponerande men verkar kunna gå att skriva vanliga latinska bokstäver på touchplattan, så det är nog en suverän mobil för SMS. |
|
| Till överst på sidan |
|
Cytech Moderator

|
Skrivet: 2004-02-27 15:28 Ämne: |
|
|
såvitt jag vet har Kina inga direkt intressanta mobiler, ungefär som i Europa, fast med kinesiska de allra flesta mobiler har engelska i grunden, även de asiatiska, men att få in svenska är som sagt rätt knepigt.
Japan använder för övrigt CDMA och W-CDMA nät... |
|
| Till överst på sidan |
|
bobbinoff Nykomling

|
Skrivet: 2011-10-09 19:12 Ämne: Kina mobiler |
|
|
Hej hej!
Jag har en samsung galaxy s ifrån kina går de på något sätt att få den på svenska eller så att å ä ö finns med?
MVH |
|
| Till överst på sidan |
|
|