Funderingar angående antenner och lite allt möjligt.

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> 3G
Författare Meddelande
Winston
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2008-01-02 15:39    Ämne: Funderingar angående antenner och lite allt möjligt. Citera

Vet inte om denna fråga passar riktigt här men, hittar ingen annanstans heller så här kommer det:

Jag har en stuga vid västkusten, den ligger fint i ett naturskyddsområde på ett ganska befolkat ställe så trots att den ligger avskiljt så ligger den nära så att säga. Det finns ett problem, nämligen mobiltäckningen. Huset ligger i en dal mellan två berg och täckningen är minst sagt bedrövlig inne i stugan. Uppe på bergen är det full mottagning och på taket likaså. Går man 20 meter har man mottagning så att ringa är inga problem om det inte regnar. Har samma problem med tvsignalen, masten står ett par km bort men ändå får jag in norsk tv lika bra som svensk...

Mobilen kan inte ligga på taket hela dagarna så jag har tänkt sätta upp en antenn nån gång, problemet är bara att jag inte vet vilken och hur jag ska koppla in den? Har en W910i och hittade precis ett hål under en liten gummiplupp. Kontakten är en pyttepytteliten guldig sak med ett hål i mitten, men är det en antennkontakt eller i själva verket antennen? Kan ta ett kort så behövs.

Iaf om det nu är en antennkontakt så behöver jag fortfarande en antenn. Och här är jag helt lost, har full 3g täckning på berget och förmodligen får jag bra mottagning på taket också. Dessutom har jag en dator med mig och använder gärna 3G för det lilla jag behöver. Antar att en antenn förbättrar internetmottagningen med? Men vart ska jag köpa antenn helst billigt? Och vilken? Har sett 900Mhz antenner på typ clas ohlsson eller liknande, men vad behövs för 3G?
Till överst på sidan
Cytech
Moderator
Moderator

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2008-01-02 23:41    Ämne: Citera

den guldpläterade kontakten är mycket riktigt uttag för extern antenn, det är alltså inte antennen i sig.

Finns kombinerade 3G/GSM antenner, tex http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=30799&path=110800000,110900000,111100000
utöver antennen behövs sen lämplig antennkabel, tex http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23578881 (finns säkert nåt liknande på Kjell & Co också
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> 3G Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks