|
|
| Författare |
Meddelande |
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2004-03-26 18:23 Ämne: Inga flickor på MH! |
|
|
Jag vet inte om jag har gjort något fel men det kan bara inte stämma. Jag tog precis bort alla användare som inte har aktiverat sig och totalt har vi 482 registrerade och bekräftade medlemmar (Inte forumsmedlemmar). Nyfiken som man är var jag tvungen att kolla hur många av dessa som var tjejer. Här kan jag säga att jag fick en Shock. Inte en enda registrerad tjej. Tänkte att jag kanske hade fel i mitt script så alla blev "killar" vid registrering men ack så var det inte. Hur stor är sanolikheten att detta inträffar (förmodligen ganska hög ). Visst killar är mer intresserade men så stor skillnad trodde inte jag att det var.
Skulle vara skoj med lite könomväxling men kan man ju inte räkna med. |
|
| Till överst på sidan |
|
AssAssin777 Kunnig

|
Skrivet: 2004-03-26 21:36 Ämne: Re: Inga flickor på MH! |
|
|
| Fredrik skrev: |
Jag vet inte om jag har gjort något fel men det kan bara inte stämma. Jag tog precis bort alla användare som inte har aktiverat sig och totalt har vi 482 registrerade och bekräftade medlemmar (Inte forumsmedlemmar). Nyfiken som man är var jag tvungen att kolla hur många av dessa som var tjejer. Här kan jag säga att jag fick en Shock. Inte en enda registrerad tjej. Tänkte att jag kanske hade fel i mitt script så alla blev "killar" vid registrering men ack så var det inte. Hur stor är sanolikheten att detta inträffar (förmodligen ganska hög ). Visst killar är mer intresserade men så stor skillnad trodde inte jag att det var.
Skulle vara skoj med lite könomväxling men kan man ju inte räkna med. |
Konstigt
man trodde juh att det fanns en tjej åtminstone..(eller ska man säga kvinna? ) |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2004-03-26 22:14 Ämne: Re: Inga flickor på MH! |
|
|
| AssAssin777 skrev: |
Konstigt
man trodde juh att det fanns en tjej åtminstone..(eller ska man säga kvinna? ) |
Jag hade svårt med det också, men en tjej är nog mer intresserad av telefoner än en kvinna... !? Ålderskillnad... |
|
| Till överst på sidan |
|
Chris Veteran

|
Skrivet: 2004-03-27 01:03 Ämne: |
|
|
Vi borde ge ett pris till den första tjejen som börjar skriva inlägg här.
Fast det kan bli knepigt att få reda på om hon verkligen är en tjej  |
|
| Till överst på sidan |
|
AssAssin777 Kunnig

|
Skrivet: 2004-03-27 08:14 Ämne: |
|
|
| Chris skrev: |
Vi borde ge ett pris till den första tjejen som börjar skriva inlägg här.
Fast det kan bli knepigt att få reda på om hon verkligen är en tjej  |
Mjoo lite knepigt där men de går juh.. ett sätt e juh via 3G  |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2004-03-28 01:42 Ämne: |
|
|
va ja vet så tar tjejer reda på saker på andra sätt om mobilerna.. mkt mer e inne å snackar me folk i butik...
kanske måste visa att de finns sådana här alternativ å att man faktist kan diskutera mobiler... många som inte tror de tror jag |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2004-03-31 12:21 Ämne: |
|
|
jag kan opperera mig  |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2004-03-31 14:02 Ämne: |
|
|
| JAZIP skrev: |
jag kan opperera mig  |
Det är ju en lösning  |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2004-05-28 22:30 Ämne: |
|
|
Vi växer snabbt och nu över 1500 medlemmar... och forfarande ingen tjej... fast detta stämmer inte... Finns massor av flickor
Jag tänker inte citera mig själv över detta missöde... Men visst är det fel på scriptet, det går ju inte att registrera sig om man väljer att vara "flicka"...
Så vad har hänt jo att vi har fått ett antal "Transer"... Caroline + male :p Varför de valt male är ju en annan femma... om de lyckats lista ut det och i så fall är det bra för det är inget jag skulle prova ändra...
Tänk så mycket arbete bara för man har glömt något smått... |
|
| Till överst på sidan |
|
phonepro Veteran

|
Skrivet: 2004-05-29 00:12 Ämne: |
|
|
nu vet jag att den här tråden inte handlade om forumet, men en relaterad tanke som slog mig var att om man tittar på hur tråden nedan spårade ur och nog även vissa inlägg i den här tråden, så är det kanske naturligt att eventuella tjejer på mobilesheaven håller tyst om att dom är tjejer eller håller sig borta helt och hållet?
http://www.mobilesheaven.com/sv/forum/viewtopic.php?t=881
på mobilforum.se finns det gott om tjejer som postar inlägg och ställer frågor om sina mobiltelefoner så det kanske är något annat som gör att dom knappt vågar sig hit?
att det så fort dom avslöjar eller antyder att dom är tjejer, ska innebära att det kommer massa följdinlägg som handlar om att dom är tjejer och inte det dom ursprungligen frågade om, så blir det ganska löjligt i mina ögon och kanske även deras?
kanske något att tänka på?
ett helt annat ämne, jag har bestämt vilken min nästa mobiltelefon ska bli, den snyggaste telefonen jag någonsin sett, en sån här:
jag väntar olidligt på att någon svensk handlare ska få tag i en men om inget händer snart så importerar jag nog en från utlandet och byter ut mjukvaran i den till en svensk version
om någon undrar om modellen så finns mer information här
http://www.panasonicmobile.com/e_eng/products/g51/index.html
om panasonic hade byggt in bluetooth och en e-mail klient, och slopat antennen och ytterligare 15 gram så hade den varit perfekt men man kan tydligen inte få allt man önskar sig |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2004-05-29 11:11 Ämne: |
|
|
Det går inte att bortse från scenariot att killar är mer intresserade av teknik. Men precis som du säger så går det kanske inte att visa sig utan att det kommer ett antal x inlägg om det. Problemet är väl att det "inte" finns några. Dyker en upp eller avslöjar sin identitet så ser vissa det som ett mirakel och blir tvungna att kommentera det...
Iof tror jag inte att en tråd skrämmer bort "dem". Men vi moderatorer kan ju bli hårdare på regel $3.1.
"Onödiga svar på trådar kan i längden ses som jobbigt och resulterar i en varning och därefter avstängning från forumen" |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2004-05-29 17:23 Ämne: |
|
|
| Men det är ju ingen rolig regel egentligen. Men ibland ack, så nödvändig. Men min tjej tycker iallafall att jag är knäpp som bara sitter och snackar mobiltelefoner med andra på internet. Igår var hon helt med på att fixa en 3 mobil med abonnemang åt mig. Idag är återigen inne på en N(CENCUR) 3310... Tjejer förstår lixom inte hela heissten med teknik. Vet inte varför. Är det något kön, som jag tycker skulle gilla VIDEOTELEFONI, så är det ju faktiskt tjejer... Men inte, de är rädda för att visa sig istället. * he he* Tjejer är konstiga och ibland roliga. Men man kan inte vara utan dem... Skall försöka utöva påtryckningar igen på henne. Det är ju bara några dagar kvar innan 3 höjer priset på den NEC e616... |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2004-05-29 20:26 Ämne: |
|
|
| dragontrumpetare skrev: |
| Men det är ju ingen rolig regel egentligen. Men ibland ack, så nödvändig. Men min tjej tycker iallafall att jag är knäpp som bara sitter och snackar mobiltelefoner med andra på internet. Igår var hon helt med på att fixa en 3 mobil med abonnemang åt mig. Idag är återigen inne på en N(CENCUR) 3310... Tjejer förstår lixom inte hela heissten med teknik. Vet inte varför. Är det något kön, som jag tycker skulle gilla VIDEOTELEFONI, så är det ju faktiskt tjejer... Men inte, de är rädda för att visa sig istället. * he he* Tjejer är konstiga och ibland roliga. Men man kan inte vara utan dem... Skall försöka utöva påtryckningar igen på henne. Det är ju bara några dagar kvar innan 3 höjer priset på den NEC e616... |
Den är en jätte rolig regel. För har man inget att tillföra tråden mer än en kommentar som inte rör topic så kanske man bör tänka om? Men kära du... Det är inte meningen att man ska förstå sig på det motsatta könet, det står ju skrivet i naturlagarna. Köp en som en gåva annars :p Så får du som du vill ändå och kanske hon också  |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2004-05-29 20:37 Ämne: |
|
|
Tja, har ändå tänkt och köpa en i Juli. Har redan sagt, att droppen var när en journalist ringde mig för någon kväll sedan och pratade om någon recension av det band Public Service, som jag är med i. Och jag hörde fankens inte ett enda ord... Så jag vet inte på vilket sätt, eller vad det var han pratade om. Det enda som den jävla mobil jag har nu klarar av är att väcka en på morgonen. Då går den som en klocka. Att ringa på den är värdelöst, att ta emot samtal är värdelöst... Skicka SMS är i princip omöjligt, eftersom man aldrig blir färdig, och mobilen svarar inte på knapptryckningar. Man slänger den nästan i väggen hela tiden.
fankens... hamnade lite ur topic där. Eller väldigt ur topic. Men du har rätt, kvinnor går inte alltid att förstå sig på. |
|
| Till överst på sidan |
|
phonepro Veteran

|
Skrivet: 2004-05-29 21:09 Ämne: ot: |
|
|
| dragontrumpetare skrev: |
| kvinnor går inte alltid att förstå sig på. |
jag förstår mig inte på dig!!
varför har du mobiltelefon överhuvudtaget? det finns fullt fungerande splitt nya kontantkortstelefoner att köpa med alla operatörer från 300,- så jag ser ingen som helst anledning för dig att gnälla om en gammal dåligt fungerande mobiltelefon?
det är nu snart 4 månader sen din t300 dog och du "väntar" fortfarande på något bättre erbjudande eller någon bättre modell, hur länge ska du vänta?
för mig hade gränsen gått dag 1, jag hade köpt en ny telefon samma dag som den gamla dog, även om det bara hade varit tillfälligt för så lite som en veckas användande
iom att det finns så billiga kontantkortstelefoner som det gör idag så är det ju självbedrägeri att sitta med något gammalt skräp som inte fungerar ordentligt, och en direkt förolämpning mot dom som ringer till en och försöker säga något
man bör alltid ha en fullt fungerande reservtelefon om man lägger någon som helst vikt vid sina mobila kommunikationsmöjligheter |
|
| Till överst på sidan |
|
|