wap med nokia 6600 och comviq kontant

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Dr. Mobil
Författare Meddelande
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-18 21:57    Ämne: wap med nokia 6600 och comviq kontant Citera

Hej,,jag har nyss köpt en nokia 6600 och har comviq kontant kort,,jag undrar hur/vilka inställningar krävs för att wappa. det finns ett program som heter opera som är internet program,,vet ej om det hjälper,, om ni vet hur man gör så var snälla och hjälpa mig Very Happy skicka ett medelande till land_of_nuke@hotmail.com är ni snälla

Tack för hjälpen,,,HA de
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2004-02-18 21:59    Ämne: Re: Hjälp!! Citera

ibrgha88 skrev:
Hej,,jag har nyss köpt en nokia 6600 och har comviq kontant kort,,jag undrar hur/vilka inställningar krävs för att wappa. det finns ett program som heter opera som är internet program,,vet ej om det hjälper,, om ni vet hur man gör så var snälla och hjälpa mig Very Happy skicka ett medelande till land_of_nuke@hotmail.com är ni snälla

Tack för hjälpen,,,HA de

www.comviq.se/wap - där finns inställningarna å informationen du behöver
vidare.. www.opera.com är endast en webbläsare .. du måste ha GPRS inställningarna för att den ska funka

lycka till
Till överst på sidan
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-18 22:03    Ämne: Citera

jag har gjort som det står i comviq sidan,,,men det funker inte,,vad sak jag göra ?? föresten vart ska jag in för att wappa? jag har prövat genom opera programmet men de funka inte,,föresten menar du att gprs inställningarna är det som står i comviq sidan ??
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2004-02-18 22:21    Ämne: Citera

2 saker - om du vill wappa billigt så åste du aktivera GPRS hos comviq - du skickar in ditt nummer å inom 24 timmar borde de funka - gprs inställingarna måste du fixa.. antagligen ska du göra en helt ny profil för GPRS å en profil för MMS - ja e ganska säker på att allt detta står utförligt på comviqs sida om de inte är automatiskt ... då får du några sms sm du bara ska spara på rätt sätt

crew: FLYTTA TILL DR MOBIL
Till överst på sidan
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-18 22:40    Ämne: Citera

och nu ee jag jobbig Very Happy mitt wap via GPRS är acktiverat och jag har fixat inställningarna som det stog på comviqsidan men hur gör man för mms ?
Till överst på sidan
Cytech
Moderator
Moderator

Från: Stockholm

InläggSkrivet: 2004-02-18 22:51    Ämne: Citera

ibrgha88 skrev:
och nu ee jag jobbig Very Happy mitt wap via GPRS är acktiverat och jag har fixat inställningarna som det stog på comviqsidan men hur gör man för mms ?

på samma sätt Wink iof ska MMS inställningarna lagts in när du hämtade hem WAP/GPRS inställningarna. Annars kan du alltid gå in på http://www.nokia.se/phones/6600/ och välja "Operatörsinställningar" och sen för MMS.
Till överst på sidan
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-18 23:13    Ämne: Citera

nu har jag gjort son man ska,,när jag försökte för att gå in på wap.mobilsajten.com så stog det obs:GPRS EJ TILLGÄNGLIT
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2004-02-18 23:38    Ämne: Citera

ibrgha88 skrev:
nu har jag gjort son man ska,,när jag försökte för att gå in på wap.mobilsajten.com så stog det obs:GPRS EJ TILLGÄNGLIT

Har inställningarna skickats till dig? Första och andra gången jag gjorde det missade jag sista knappen i deras guide... Den är inte alls tydlig enligt mig!
Till överst på sidan
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-18 23:45    Ämne: Citera

ja det har dem,,,och jag har sparat,,men nu gick jag in på comviq sidan och gck med i go live,,jag hick 3 medelande av dem,,1 du får snart et mess med hur du ska göra,, mess 2 var att spara så att mina gprs inställningar funka,, 3 var att nu är allt klart, För att bli registrerad som MMS mottagare måste du dock först skcika ett mms förslagvis dig sj
Till överst på sidan
Pjotor
Upplärd
Upplärd

InläggSkrivet: 2004-02-19 08:02    Ämne: En sak Citera

Se till att ha pengar på kortet Wink
Till överst på sidan
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-19 09:14    Ämne: Citera

jag har 90 kr på kortet,,,företsen de e kanske jag som inte vet hur man använder wap,,,ni som har nokia kan ni säga hur man wappar och vilket program man använder,,jag har 6600
Till överst på sidan
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-19 15:03    Ämne: Citera

nu har jag ringt comviq kundservis, dom gav mig instruktioner, jag gjorde dem och nu behöver jag bara vänta 24 h och sen avktiveras wap, de sa servisen iaf,,vi får se om det funkar Very Happy
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2004-02-19 18:41    Ämne: Citera

ja precis.. du måste aktivera... annars funkar de inte... tror ja nämde nått m de innan =)
Till överst på sidan
ibrgha88
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2004-02-19 21:45    Ämne: Citera

äntligen,,nu har jag varit inne på wap sidan,,men när jag trycker på ange id så kommer inget,,varför ??
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Dr. Mobil Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks