När kommer sidan bli klar?
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Hjälp
Författare Meddelande
Mir
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2004-01-23 12:15    Ämne: Citera

Min SL55 har 1.2.1 men stödjer XHTML. ett bra ex Smile
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2004-01-30 17:37    Ämne: Citera

Tyvärr kommer det nog bli så att de telefoner som använder XHTML med Wap 1.2.1 kommer inte kunna visa sidan. Dessa telefoner klarar inte att hantera de stora mängder data som kommer ner till telefonen. Varför nu tillverkarna stödjer XHTML är en bra fråga. Sen är ofta dessa displayer väldigt små och vi kommer rekommendera minst 128 pixlar bred display för XHTML sidan. WAP sidan kommer se ut som den gör nu men helt komplett.

Vi kommer också att stänga sidan 1-2 dagar innan vi publicerar sidan. Det finns vissa ändringar vi behöver göra som vi inte kan göra medans denna sida rullar. Under dessa dagar kommer det finnas möjlighet att ladda upp mobilgodis och kanske åtkokmst till forumet för där ska inga ändringar mer göras.

När är då sidan färdig? Svårt att säga men kan lova att det inte är mycket kvar nästa helg (Om en vecka alltså).
Till överst på sidan
FarmerBoY
Veteran
Veteran

Från: STHLM, Ekerö

InläggSkrivet: 2004-02-01 23:57    Ämne: Citera

spännande =)
Till överst på sidan
the_seal
Kunnig
Kunnig

Från: Långbansände :P

InläggSkrivet: 2004-02-02 19:26    Ämne: Citera

Fredrik skrev:
Tyvärr kommer det nog bli så att de telefoner som använder XHTML med Wap 1.2.1 kommer inte kunna visa sidan. Dessa telefoner klarar inte att hantera de stora mängder data som kommer ner till telefonen. Varför nu tillverkarna stödjer XHTML är en bra fråga. Sen är ofta dessa displayer väldigt små och vi kommer rekommendera minst 128 pixlar bred display för XHTML sidan. WAP sidan kommer se ut som den gör nu men helt komplett.

Expressen's wapsida funkar på min telefon me wap 1.2.1 + XHTML
kommer inte denna wapsida att funka ändå då?
Till överst på sidan
Mir
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2004-02-11 13:32    Ämne: Citera

Verkar inte så... Razz
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2004-02-14 12:19    Ämne: Citera

Nej ni med WAP 1.2.1 får hålla er till wml sidor Smile

På tal om lansering så i slutet av den kommande veckan hoppas jag. Jag får se vad som händer...

Teman tar lite längre tid än vi trodde, så tycker ni vi ska lägga till teman i efterhand eller ska vi vänta tills det är färdigt? Personligen tror jag inte det gör så mycket om vi lägger till det i efterhand. Det är ingen stor efterfråga eftersom vi kommer bara ha Teman till T300/T610...
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2004-02-14 14:13    Ämne: Citera

vänta med teman ni... e nyfiken på de nya sidan.. å allt måste juh inte vara klart när den lanseras... på tal om inget.. hur llänge kommer ni behålla mobilsajten som reggad domän? kommer den att forwarda en om man skriver fel etc?
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2004-02-14 14:45    Ämne: Citera

devylia skrev:
vänta med teman ni... e nyfiken på de nya sidan.. å allt måste juh inte vara klart när den lanseras... på tal om inget.. hur llänge kommer ni behålla mobilsajten som reggad domän? kommer den att forwarda en om man skriver fel etc?

På tal om domänen så kommer den att fungera ja i all evighet eller tills jag säljer den. Det är ingen domän jag kommer göra mig av med i första taget så den kommer att fungera att använda. Däremot kommer wap.mobilsajten.com sluta att fungera... Det kommer bli wap.mobilesheaven.com istället.
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2004-02-16 16:13    Ämne: Citera

Då återstår:

Medlemsida
- Galleri (lite kvar)
- Up/Down (Inte påbörjat)
- Köp & Sälj (Inte påbörjat)

WML sidan (Den gamla Wml sidan ska göras om lite)
Xhtml sidan (Inte påbörjat, planeras inte bli klar till lansering)
Teman (Lite påbörjat, planeras inte heller bli klar till lansering)

Förhoppningsvis är allt utom Xhtml-sidan och Teman klart till helgen Smile
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2004-02-23 15:06    Ämne: Citera

Up/Down

Behöver eran hjälp här. Det är en funktion som gör det möjligt att spara filer under en viss tid på våran server och kan sedan hämtas hem via WAP under denna tid. Men av säkerhetsskäl så kommer jag begränsa filtyper så jag undrar om ni saknar någon filtyp av de nedanstående:

.jpg, .gif, .bmp, .jar, .jad, .thm, .mpn, .mid, .wav, .mpg, .avi
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2004-02-23 19:13    Ämne: Citera

.sis (symbian program)
.adp (bla LG signaler)
.prc (e-boks format)
.3gp (realplayer)
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

Från: Borlänge

InläggSkrivet: 2004-02-24 12:29    Ämne: Citera

Jag hoppas verkligen att sidan kommer att funka på min T300 ( när den kommer hem igen. Min dog ju, så nu får jag nog en ny, fast vet inte om det blir just T300). Den har ju WAP 2.0 men ändå så funkar ju inte många xHTML sidor på den. T ex som Expressen.
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2004-02-24 17:40    Ämne: Citera

XHTML-sidan kommer inte finnas där vid lanseringen och den kommer inte att fungera på T300. Att begränsa sidan så T300 kan klara av den är inte lönt då T300 inte klarar av att hantera för stora sidor (Inte alls stora egentligen Smile )...
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2004-02-24 19:21    Ämne: Citera

hoppas bara den funkar till sx1 Wink
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

Från: Borlänge

InläggSkrivet: 2004-02-25 09:40    Ämne: Citera

Fredrik skrev:
XHTML-sidan kommer inte finnas där vid lanseringen och den kommer inte att fungera på T300. Att begränsa sidan så T300 kan klara av den är inte lönt då T300 inte klarar av att hantera för stora sidor (Inte alls stora egentligen Smile )...

va?? Nu börjar jag verkligen bli irriterad på min T300. Man köpte ju den just för att den hade WAP 2.0. Grrrr Evil or Very Mad
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Hjälp Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks