|
|
| Författare |
Meddelande |
Tobbisch Nykomling

|
Skrivet: 2003-12-11 13:13 Ämne: Installera program på 6600 nokia |
|
|
Hur gör man om man laddar ner ett zippat program på datorn och vill installera det på sin nokia 6600? zippar man upp det och för över det via bluetooth eller?
Mvh Tobbe |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2003-12-11 13:24 Ämne: |
|
|
| ja du måste zippa upp det. sen är det bara att föra över det |
|
| Till överst på sidan |
|
Tobbisch Nykomling

|
Skrivet: 2003-12-11 14:47 Ämne: |
|
|
| Ok, stort tack! Finns det några program man bör ha, inte så inte inne i det än... kan man lira n-gage lir på 6600? laddade ner några från kazaa... |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2003-12-11 15:07 Ämne: |
|
|
| Tobbisch skrev: |
| Ok, stort tack! Finns det några program man bör ha, inte så inte inne i det än... kan man lira n-gage lir på 6600? laddade ner några från kazaa... |
det ska visst gå att göra det.... tycker att du ska testa, men det var nog nån som hade fått fel på sin telefon efter det har jag för mig men gör det om du vill...
ett program som jag tycker att du ska ha är Opera om du inte redan har det....
annars finns det massor av program på internet
tex www.my-symbian.com |
|
| Till överst på sidan |
|
moood Moderator

|
Skrivet: 2003-12-11 23:08 Ämne: |
|
|
| JAZIP skrev: |
| ett program som jag tycker att du ska ha är Opera om du inte redan har det.... |
Kan ju berätta att Opera ligger med på minneskortet som levereras med 6600. |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2003-12-12 10:44 Ämne: |
|
|
| moood skrev: |
| JAZIP skrev: |
| ett program som jag tycker att du ska ha är Opera om du inte redan har det.... |
Kan ju berätta att Opera ligger med på minneskortet som levereras med 6600. |
jo jag kom på det.... |
|
| Till överst på sidan |
|
Medialabs Lärling

|
Skrivet: 2003-12-21 16:12 Ämne: |
|
|
| Hur ska jag göra för att föra över Opera som kom med i mmc-kortet som följde med till ett jag nyligen köpt? |
|
| Till överst på sidan |
|
moood Moderator

|
Skrivet: 2003-12-21 18:54 Ämne: |
|
|
| Medialabs skrev: |
| Hur ska jag göra för att föra över Opera som kom med i mmc-kortet som följde med till ett jag nyligen köpt? |
Tror inte att det finns nåt jättesmidigt sätt att föra över Opera från minneskortet. Det går däremot bra att köra Opera direkt från kortet. Byter man ofta minneskort så blir det ju inte så smidigt. Det du får göra isåfall är att installera Opera via en dator och välja telefonminnet.
Jag är lite osäker på om Opera ligger med på CD:n som följer med till 6600. Gör det inte det så får man ladda ner det från Operas hemsida.
Ska väl kanske också säga att det är inte så dumt att installera program på minneskortet istället för i telefonminnet eftersom telefonminnet även används som programkörningsminne och ju mer ledigt sånt man har desto fler program kan man ha igång samtidigt. |
|
| Till överst på sidan |
|
Medialabs Lärling

|
Skrivet: 2003-12-21 20:29 Ämne: |
|
|
| Okej, men jag har laddat ner en Opera men det är för en testperiod på 14 dagar. Sen måste man registrera det. Det som följde med behöver man inte göra något med. Ligger den inte i system-mappen i E då? Sen skickar man den till datorn o sen tillbaka till det nya. |
|
| Till överst på sidan |
|
moood Moderator

|
Skrivet: 2003-12-21 21:31 Ämne: |
|
|
| Medialabs skrev: |
| Okej, men jag har laddat ner en Opera men det är för en testperiod på 14 dagar. Sen måste man registrera det. Det som följde med behöver man inte göra något med. Ligger den inte i system-mappen i E då? Sen skickar man den till datorn o sen tillbaka till det nya. |
Vet inte exakt var Opera ligger installerat. Bara att det ligger på minneskortet från början.
Har du kollat om det finns en Opera installationsfil på CD:n?
Edit: Förresten, har du laddat ner rätt version på Operas hemsida?
Här kan du välja vilken för olika Series 60-modeller:
http://www.opera.com/download/?platform=symbian&man=Nokia
Den för 6600 bör ju inte ha nån 14 dagars begränsning. Det framgår iofs inte på Operas hemsida om det är det eller ej.
Ska du installera Opera på nytt så tror jag nog att det är bäst att avinstallera det från minneskortet först och sen installera från datorn och välja telefonminnet som installationsdestination (om du nu verkligligen vill ha Opera installerat där). |
|
| Till överst på sidan |
|
Medialabs Lärling

|
Skrivet: 2003-12-21 23:21 Ämne: |
|
|
Tack för att du hjälper mig. Har det installerat i telefonminnet nu men jag kan inte connecta till internet. Använder Comviq GPRS som kopplingspunkt. När jag försöker komma till en webbsida så kommer det upp hjälp avsnitt där jag tror att det stod: How to connect.
Nu ett annat problem. Jag har ändrat så att sms, mms m.m. hamnar i mmc minnet. Var hittar jag filerna som hamnar där med FExplorer? |
|
| Till överst på sidan |
|
|