Skrivet: 2009-10-19 12:19 Ämne: Ansluta TomTom Go930 yill Sony Ericsson w508
Jag har ett problem som jag inte ens vet om det är lösbart. Har redan försökt med TomToms, Tele2(min operatör) och SonyEricsson supporten men ingen vet ngt och alla skyller på varandra. Det ska gå att ansluta min GPS via bluetooth till mobilt nätver för att få live uppdateringar osv. Gps:en hittar mobilen och mobilen accepterar gps:en men när det kommer till "ansluter till mobilt nätverk" så får jag bara svaret "Anslutningen misslyckades. Kontakta din operatör för support". Då frågar gps:en om jag vill ansluta manuellt och då ska jag lägga till "kopplingspunktsnamn", "användarnamn" och "lösenord". Sen ska jag få IP automatiskt eller manuellt-ingen aning! DNS-server automatiskt eller manuellt-samma där, ingen aning! Om jag svarar automatiskt på dessa så frågar den sen efter ett nummer eftersom det står "ring" på skärmen. Jag kan inte heller välja modellen, w508, i gps:en när den frågar efter telefon modell eftersom den inte finns med. Kan man inte välja en annan SonyEricsson mobil istället? Gps:en har massor i sin lista.
Snälla, jag vet att detta var mycket, men är det ngn som kan hjälpa mig. I min lilla logiska hjärna går det inte ihop att båda enheter får kontakt och jag kan surfa med mobilen, men av ngn outgrundlig anledning så kan min gps inte komma ut på internet. Jag går så långt att jag t.o.m. är villig att betala den som kan lösa detta åt mig.