|
|
| Författare |
Meddelande |
MoblieLover Lärling

|
Skrivet: 2007-08-09 10:06 Ämne: Jag har stora problem med mobilen SNÄLLA HJÄLP!!! |
|
|
Jag har en sony ericsson k800i jag köpte den för ungefär en månad sen jag hade kopplat in min usb kabel och stängt av mobilen sen så installera jag imhere (den funka då) sen så av installera jag den och sen koppla jag in min usb kabel igen efter jag hade stängt av datorn och när jag koppla in mobilen igen så glömde jag att stänga av mobilen då installera jag dit imhere igen sen stängde jag av datorn och tog ut usbn men den va fortfarande kvar i usb mode sen så tog jag ut batterit och då blev den normal igen sen så när jag tänkte starta programmet igen så kom den här texten upp operation failed ( min mobil är på engelska pga jag köpte den från utlandet) och sen så brydda jag mig inte så jag radera den men sen när jag skulle gå in i application (programm) eller games (spel) samma text som kom upp förut när jag skulle installera imhere operation failed och jag fattar inte varför är de någon som vet varför !!?? jag är i stort behov av hjälp snälla hjälp mig snälla snälla  |
|
| Till överst på sidan |
|
Cytech Moderator

|
|
| Till överst på sidan |
|
MoblieLover Lärling

|
Skrivet: 2007-08-09 21:15 Ämne: |
|
|
| När jag återställer den är den fortfarande exackt lika dan när jag går in i java program och de går inte att uppdatera |
|
| Till överst på sidan |
|
Cytech Moderator

|
Skrivet: 2007-08-09 22:20 Ämne: |
|
|
tydligen beror "operation failed" oftast på just att man kopplat från telefonen när den varit i usb läge.
Ska hjälpa om du flashar om telefonen via Wotan (http://www.wotanserver.com/en/) eller DaVinci (http://www.davinciteam.com/) men kom ihåg att du gör detta på egen risk, och det kostar.
Annars får du lämna in den för en garantiåtgärd hos en serviceverkstad. |
|
| Till överst på sidan |
|
reactos Kunnig

|
Skrivet: 2007-08-09 22:59 Ämne: |
|
|
ladda ner xs++ och koppla in telefonen och kolla vad den har för cid version.
Har den CID 49 ska det inte vara några problem att flasha den gratis med xs++.
Behöver du hjälp sen med att få tag på filerna som behövs och information på hur du gör så är det bara att säga till. |
|
| Till överst på sidan |
|
MoblieLover Lärling

|
Skrivet: 2007-08-10 10:10 Ämne: |
|
|
Jag installera xs++ men min mobil kunde inte läsa programmet de kanske inte hade cid 49 eller va de än nu va inga andra förslag och förresten tack till er som har svarat  |
|
| Till överst på sidan |
|
reactos Kunnig

|
Skrivet: 2007-08-10 10:46 Ämne: |
|
|
| när du packat upp xs++ i datorn startar du det så stänger du av telefonen håller inne c knappen och kopplar i kabeln då ska han läsa av telefonen om du har drivrutinerna till telefonen installerade. |
|
| Till överst på sidan |
|
MoblieLover Lärling

|
Skrivet: 2007-08-10 22:31 Ämne: |
|
|
| utan jag gör ett smack ska jag bara koppla in den och så gör den allt jobb ?? :S vilket läge ska min mobil vara i ? |
|
| Till överst på sidan |
|
reactos Kunnig

|
Skrivet: 2007-08-11 05:54 Ämne: |
|
|
| den ska vara avstängd och så håller du inne c knappen när du kopplar in usb kabeln sen kommer xs++ att läsa av telefonens information. |
|
| Till överst på sidan |
|
MoblieLover Lärling

|
Skrivet: 2007-08-12 11:57 Ämne: |
|
|
| asså ska jag hålla inne c knappen medans jag lägger inn usb kabeln ska nått komma upp i skärmen elller? eller ska jag bara vänta hur länge ska jag hålla i knappen (c)?? |
|
| Till överst på sidan |
|
reactos Kunnig

|
Skrivet: 2007-08-12 15:13 Ämne: |
|
|
| du bör få fram information i xs++ några sekunder efter att du kopplat in kabeln. |
|
| Till överst på sidan |
|
MoblieLover Lärling

|
Skrivet: 2007-08-12 18:41 Ämne: |
|
|
Tack men måste xs++ köras asså vara på när jag stoppar in usb kabeln om du förstår va jag menar  |
|
| Till överst på sidan |
|
reactos Kunnig

|
Skrivet: 2007-08-12 19:20 Ämne: |
|
|
| ja xs++ ska vara på |
|
| Till överst på sidan |
|
MoblieLover Lärling

|
Skrivet: 2007-08-12 19:28 Ämne: |
|
|
| jahha men när jag vill starta xs++ så vet inte datorn vilket program som man ska använda asså jag måste välja ett programm om du förstår va jag menar |
|
| Till överst på sidan |
|
reactos Kunnig

|
Skrivet: 2007-08-13 09:22 Ämne: |
|
|
| då är det nog nåt fel i windows för det är ett vanligt .exe program ska starta utan problem. |
|
| Till överst på sidan |
|
|