Skrivet: 2003-11-12 00:26 Ämne: Mobilsajten på Q-Net
Nu har jag varit och idlat ett bra tag på Mobilsajtens kanal i Q-net utan att det faktiskt kommit nått folk, förutom Strumpan^ och [NUN]ehnrot som e inne för tillfället. Så mitt förslag är folk kanske ska börja prata lite där oxå, efterssom det går så mycket snabbare och enklare då Så därför skriver jag nu en snabbis över hur man gör för att gå in på Mobilsajtens kanal.
-----------------------
Först av allt går du in på www.mirc.com och laddar ner senaste versionen av mIrc. När du sedan fått ner det så installerar du det, hoppas du vet hur man gör det iaf när du sedan lagt in det och startat det så kommer det upp en ruta med ansiktet av en snubbe. den rutan stänger du bara. Då kommer den viktiga rutan upp. "mIrc Options". Här följer inställningarna:
Irc Network: QuakeNet
QuakeNet: Random Swedish server
sedan kommer bara namn som du säkerligen kan lista ut själv Så när du är färdig med det här så trycker du "Ok". Sedan, uppe till vänster. Trycker du på *Blixten*. Då connectar den till QuakeNet, ibland tar det en stund och ibland går det väldans fort. Så när den ser ut att vara färdig så skriver du i rutan: "/j Mobilsajten". Och förmodligen kommer det vara ganska tomt men låt programmet vara på. för förhoppningsvis kommer det komma mer folk sen när dom läst detta
Nu ska iaf sovas. Ha det!
//Mir