Mobilsajten genomgår förändringar, vad tycker ni?
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Tips / Idéer

Hur tycker ni att forumet ska se ut?
Varje språk ska ha sina egna forum ( Många av varje )
87%
 87%  [ 7 ]
Alla forum på engelska och ett forum för varje språk
12%
 12%  [ 1 ]
Totalt antal röster : 8

Författare Meddelande
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2003-11-11 10:41    Ämne: Mobilsajten genomgår förändringar, vad tycker ni? Citera

Mobilsajten genomgår en förändring. Både i design och innehåll. Det är ett väldigt stort project som vi arbetar med i bakgrunden. På grund av det som Mobilgodis inte uppdateras som det ska. I vilket fall som helst så ska den nya sidan lanseras runt nyår om allt går som det ska. Sidan kommer att byta namn från Mobilsajten till något, vad är vi inte säkra på än. Namnbytet är ett måste för sidan ska finnas på Svenska/Engelska och senare kanske fler språk. Jag har dock ett problem. Att skapa 2 seperata forum kanske är det lättaste men det skulle inte bli lika roligt. Därför kör jag en omröstningsfråga för att veta hur ni tycker forumet ska se ut.

Om det ska finnas endast språk-specifika forum på det valda språket.
Eller om alla forum ska vara på engelska och sedan ett språkspecifikt forum för varje språk.

har ni några andra idéer så skriv det med.

Om det finns endast svenska forum på den svenska sidan så kommer ni att hålla till där och ni kommer sedan inte hålla till i det engelska inte alla av er och då har vi svårt att få folk dit. Nackdelen med att ha alla forum på engelska utom 1 för varje språk är att ni måste skriva på engelska i dem. Men det tror jag de flesta av er klarar. Annars kan ni hålla till i det svenska lilla forumet Smile

Senast ändrad av Fredrik den 2005-04-14 22:41, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
phonepro
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2003-11-11 12:56    Ämne: Citera

varför skulle vi diskutera svenska ämnen på engelska? känner ni att det finns för få engelska mobilforum, och för många svenska?

även om mobilsajtens trådar håller låg nivå emellanåt, och är lite väl insnöade, så föredrar jag ändå dom framför engelska forum, personligen har jag nästan helt slutat följa och posta i engelska forum, håller mig enbart till mobilforum, mobilsajten, esatos svenska tråd, och vissa andra svenska forum

det känns inte speciellt angeläget att förklara för en dum argentinare hur man sätter på knapplåset på en t68a, eller argumentera med en ryss om vilken mobil som har snyggast knappsats, däremot känns det både givande och kul att dels hålla igång alla bråk med oss insnöade knasbollar(ja drakblås, du är knäppast!!!) som regelbundet postar här och på andra svenska forum och samtidigt hjälpa engångsfrågeställare med deras problem

dom engelska forumen som finns är ofta kopplade till en stor nyhetssajt, och får därmed snabbt många användare, hur hade ni tänkt att ni skulle locka engelskspråkiga användare hit?

kanske är det bara jag som känner så här, men det kommer väl snabbt framkomma efter detta inlägget hur det ligger till med den grejen

om denna idéen har ekonomiska bakgrunder, så borde ni ju åtminstonde försöka tjäna pengar på oss svenska användare först?

jag hoppas ni funderar igenom det här, och baserat på det ni berättat hittills, så önskar jag er inte lycka till om ni genomför detta projektet, då det förmodligen skulle innebära att ett av dom forumen jag uppskattar mest skulle tappa mycket av det som lockar mig idag
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2003-11-11 15:16    Ämne: Citera

Tanken med att ändra på sidan är inte att göra besökarna missnöjda utan för att göra vårat innehåll tillgängligt för mer än svenskar. Att tjäna pengar på en sida krävs det att man säljer något och detta skulle isåfall inte hindra mig från att göra det för svenskar sen, har dock ingen tanke att göra det nu.

Vi vill självklart inte förlora besökare med en ändringa av sidan. För er kommer det att se likadant ut (bortsett från designen, mer innehåll). Forumet vet jag inte hur jag ska göra men har en tanke att man genom en flik uppe i höger väljer om man vill bläddra de engelska eller svenska forumen. Jag tror ni kommer bli nöjda med det, fast ni har svårt att föreställa er det.

För några veckor sedan började jag utveckla ett admin-program för sidan så skribenter lättare kan skriva nyheter. Jag tro var ganska fundersamma i början och tveksamma till det men när jag för några dagar sedan gab ut programmet så ändrades deras åsikter Smile Så nu får ni nog se fler nyheter med bilder...
Till överst på sidan
Mir
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2003-11-11 16:20    Ämne: Citera

Denna gång e jag tyvärr tvungen att hålle med Phonebro Razz. Det som får mig att vara mest aktiv i detta forum är just att det är svenska och inga jobbiga frågår hela tiden... inte så kul när man kommer från en jobbig dag å så har massa folk skapat nya trådar över de sätter igång mobilen, byter sim kort osv osv. Ni har säkerligen sett sådant efterssom det finns överallt... förutom här. Det enda jag undrar är om NÅN av de som ställer några frågår nånsin kollat i manualen? *suck* Jag tycker iaf forumet e bra som det är atm Cool

//Mir
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2003-11-11 16:48    Ämne: Citera

håller åxå med phonepro - jag tycker forumet fungerar alldeles utmärkt som de e nu - engelska forum å grejjs finns de tillräckligt av ändå.. i överflöd faktist - mobilsajten e juh en av min favoritsajter just därför den är på svenska - vill ja söka mig andra nyheter å forum söker ja mig till de som redan finns
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2003-11-11 17:16    Ämne: Citera

Jag förstår vad ni menar. Men om jag har fattat rätt så är det bästa sättet att ögra det på är att göra en "sida" med engelska forum och en med svenska. Det kommer ju knappast komma fler svenskar hit som ställer frågor om sidan finns på fler språk men om alla delar samma forum så blir det nog så ja.

Jag vet inte om jag gjorde det tydligt. Men alltså det blir som två seperata hemsidor. Samma design, samma innehåll (nästan) bara det att det står på annat språk på den andra (i detta fall engelska).
Till överst på sidan
Andreas
Moderator
Moderator

Från: visby

InläggSkrivet: 2003-11-11 18:22    Ämne: Citera

Fredrik, är det ungefär så här du menar??
http://www.battlefield1942.nu/forum/

Förutom att man ändrar från finska till Engelska då...
Jag tycker att det där forumet är bra och snyggt med två olika språk som är upplagt på ett snyggt sett.

hehe, nu kom alla på hur barnslig jag är som spelar dataspel ibland Embarassed
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2003-11-11 18:53    Ämne: Citera

Sir_Andreas skrev:

Jag tycker att det där forumet är bra och snyggt med två olika språk som är upplagt på ett snyggt sett.

Visst så skulle man kunna lösa det. Men det blir väldigt många forum på en och samma sida. Det man skulle kunna göra är att man tar precis som Mobilsajten är nu och lägger till så man väljer språk uppe till vänster innan man går in i forum, om man nu vill bläddra de engelska förståss Smile Det svåra är med min idé att göra en gemensam användarlista...

Vadå spela? Det är skön avkoppling från arbete Very Happy
Till överst på sidan
Mir
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2003-11-11 19:00    Ämne: Citera

Sir_Andreas skrev:

Är du aktiv inom BF världen? Laughing Vilken klan isf?
Till överst på sidan
Andreas
Moderator
Moderator

Från: visby

InläggSkrivet: 2003-11-11 19:10    Ämne: Citera

Jo jag är ganska aktiv men jag har tyvärr inte tid att joina någon klan...
Annars hade jag försökt gå med i semperfidelis som håller till på gotland Smile

Men för att hålla mig till ämnet så tycker jag det första alternativet:Varje språk ska ha sina egna forum ( Många av varje )
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2003-11-11 20:09    Ämne: Citera

att göra samma sida på många olika språk verkar juh vara mer ansträngade för er.. finns de nån marknad.. menar.. mobilforum har juh folk i norge som fixar å donar..

å deras engelske variant verkar dröjja.. å de gör inte mig så mkt
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2003-11-11 23:59    Ämne: Citera

Mer jobb? Nja lite men inte märkbart. Det som är jobbigt är at skriva om kod och skapa ny kod och det skulle vi ändå gjort i samband med design byte. Sen att översätta gå ju snabbt Smile

Marknad? Finns alltid en marknad gäller bara att ta del av den Wink Iof är 96% av Mobilsajtens besökare svenskar men jag tror sidan kan bli större om den finns på fler språk. Lättare att få sponsorer om sidan är stor också. Så om inte marknaden vill ge plats så får vi ta en plats...

Antingen genom att ösa in med mobilgodis i mängder och annat skoj kan leda till att vi får massor med tonåringar som vill ha gratis stuff Wink En sak leder till en annan...

Den engelska sidan behöver knappt uppdateras för att det ska dra dit folk, uppdateras mobilgodiset så uppdateras det på alla språk så Smile
Till överst på sidan
Mir
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2003-11-12 00:07    Ämne: Citera

Fredrik skrev:
Mer jobb? Nja lite men inte märkbart. Det som är jobbigt är at skriva om kod och skapa ny kod och det skulle vi ändå gjort i samband med design byte. Sen att översätta gå ju snabbt Smile

Marknad? Finns alltid en marknad gäller bara att ta del av den Wink Iof är 96% av Mobilsajtens besökare svenskar men jag tror sidan kan bli större om den finns på fler språk. Lättare att få sponsorer om sidan är stor också. Så om inte marknaden vill ge plats så får vi ta en plats...

Antingen genom att ösa in med mobilgodis i mängder och annat skoj kan leda till att vi får massor med tonåringar som vill ha gratis stuff Wink En sak leder till en annan...

Den engelska sidan behöver knappt uppdateras för att det ska dra dit folk, uppdateras mobilgodiset så uppdateras det på alla språk så Smile

Ahaaaaa... Där har du mig Smile Jag kan fixa allt Cool har typ 100 fungerande spel till siemens SL55 nu och massa nokia som jag tyvärr inte kan testa Confused Men ska du ha bilder, spel eller annat skoj så säg till Laughing
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2003-11-12 05:55    Ämne: Citera

själv är just mobilgodiset de ja e minst intresserad av
det är nyheterna.. å visst att översätta kanske ska ta tid.. men ha flytade nyheter som mobil.se å översätt vaje nyhet.. sen om ni vänder er till andra än folk som bor i sverige så måste ni juh även få nyheter därifrån..

engelska, amrikanska, etc å alla andra engelsspråkiga länders befolkning som söker sig til mobilsidor vi väl lixom vi läsa de senaste nytt som hänt å släpps där man bor?
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2003-11-12 12:35    Ämne: Citera

devylia skrev:
själv är just mobilgodiset de ja e minst intresserad av
det är nyheterna.. å visst att översätta kanske ska ta tid.. men ha flytade nyheter som mobil.se å översätt vaje nyhet.. sen om ni vänder er till andra än folk som bor i sverige så måste ni juh även få nyheter därifrån..

engelska, amrikanska, etc å alla andra engelsspråkiga länders befolkning som söker sig til mobilsidor vi väl lixom vi läsa de senaste nytt som hänt å släpps där man bor?

Precis... Men de skribenter vi har idag kommer endast skriva på Svenska för det rör kanske inte mer än folk som bor i Sverige. Om vi ska skriva nyheter på engelska kommer det kräva skribenter från andra länder. Jag har inget intresse med att göra det direkt. Vem vill skriva på en sida där det knappt är några läsare? Inte många.
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Tips / Idéer Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Sida 1 av 3

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks