Får inte min 6280 å fungera med det nya 2gb minneskortet.

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Nokia
Författare Meddelande
tompa1000
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2006-03-29 10:14    Ämne: Får inte min 6280 å fungera med det nya 2gb minneskortet. Citera

Sad Har köpt ett Sandisk mini på 2gb till telefonen. Men när jag skall koppla ihop den med datorn så står det i telefondisplayen överför data och den jobbar men inget händer. Når man skall gå in på flyttbar disk på datorn så vill den att jag skall formatera minneskortet, har redan formaterat det i telefonen. Försöker jag formatera det med datorn så kommer det bara upp att det inte gick att genomföra en formatering. På tres kundtjänst hänvisade dem mig till Nokia å Nokia kunde inte hjälpa till eftersom det inte var deras kort. Hjälp vad göra Confused
Till överst på sidan
MasterMan
Kunnig
Kunnig

Från: stockholm

InläggSkrivet: 2006-03-29 17:33    Ämne: Citera

gå till dom som du köpte kortet från, eller kontakta dom som har gjort kortet
Till överst på sidan
Andreas
Moderator
Moderator

Från: visby

InläggSkrivet: 2006-03-30 18:04    Ämne: Citera

Låter som ett lika idiotiskt fel som mitt Playstation2, skivan började snurra men sen hände inte ett skit, mkt störande.
Har dock ingen egen erfarenhet av minneskortsproblem men du har säkert kontrollerat att du gjort allting rätt och att det är rätt kort å så, annars är det nog bara att pallra sig tillbaka till affären och be om ett nytt Confused
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2006-03-30 19:12    Ämne: Citera

ja antigen är det fel på kortet eller så är det något mjukvaroful på telefonen.. fungerar det med andra kort?
Till överst på sidan
tompa1000
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2006-03-30 21:08    Ämne: Citera

Tjohooooo!
Har äntligen fått det å fungera. Det tog några timmar å få ordning på det, men skam den som ger sig. Så ni som har/skall köpa ett stort minneskort till telefonenoc har problem kan gå till väga så här. Jag fick först avinstallera den version av pc suite som följde med telefonen å ladda ner den nyaste versionen från nokias hemsida och även ladda ner ett program som heter Nokia Pc Suite Cleaner som såg till så att allt verkligen var borta. Sedan fick jag byta namn på minneskortet starta om telefonen och installera den nya pc suite versionen välja standard läge och voila så fungerade det. Det är en riktigt bra telefon detta, det enda som jag saknar nu är en mediaspelare som kan snabbspola när man tittar på film i den. Ha det så bra, Mvh Tomas Laughing
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2006-03-30 21:45    Ämne: Citera

men nu får du ursäkta mig.. det är väl bra att det fungerar men det ska väl inte ta några timmar och några timmars jobb med något som borde vara simpelt borde väl dra ner tycket på telefonen (även om det inte var själva telefonen som var problemet men likväl telefonens pc suit)?
Till överst på sidan
Samsara
Lärling
Lärling

InläggSkrivet: 2006-04-19 17:16    Ämne: Citera

Jag tänkte köpa mínneskort men är osäker på hur bra det funkar med 2gb. På många ställen, bla Nokia, o SaNDISK så nämner dom bara 1gb kort tillsammans med 6280. Är det bara att de inte uppdaterat sig eller funkar det sämre med 2 gb kortet?? Confused
Till överst på sidan
Al_Bundy
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2006-07-29 17:07    Ämne: Citera

Samsara skrev:
Jag tänkte köpa mínneskort men är osäker på hur bra det funkar med 2gb. På många ställen, bla Nokia, o SaNDISK så nämner dom bara 1gb kort tillsammans med 6280. Är det bara att de inte uppdaterat sig eller funkar det sämre med 2 gb kortet?? Confused

Jag satte i en 2GB Mini SD i min 6280 och det fungerade direkt utan problem. Men telefonen känns lite för seg för att börja hantera mappar som innehåller flera hundra MB. Även bilder som tagits med högsta upplösningen (~900KB) är lite tröga att hantera. Men ska man inte bläddra runt så mycket själv och leta nått speciellt så funkar det fint.
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Nokia Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks