smiley-analys
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Off-topic
Författare Meddelande
MasterMan
Kunnig
Kunnig

Från: stockholm

InläggSkrivet: 2006-01-20 00:38    Ämne: smiley-analys Citera

sitter här å segar på natten å har inget bättre för mig för att har kommit till ett mongosvårt ställe i prince of persia ww och orkar inte med skitspelet just nu...
insåg då i mina djupa studeringar av forumets smilies att fiol-smileyn - Boo hoo! - är extremt unik. har nog aldrig tidigare skådat en smiley som spelar på en fiol. men tur har vi här på forumet som har tillgång till denna smiley, eftersom den används i var och varannan tråd Very Happy

det kan vara jag som ser lite konstigt, men jag måste säga att dregel-smileyn - Drool - som förvisso är något mer självklar i sortimentet, har en väldigt fin regnbågs-version av dregel.

sen slog det mig bara, varför har vi då inte nån mobil-smiley? har inte den blekaste om när den ska sättas in i en tråd men om vi har fioler, tegelstensmurar, änglar (ja ok, förvisso mobile's heaven) och Pinocchio, så borde nog en mobil kunna klämmas in
Till överst på sidan
JAZIP
Proffs
Proffs

Från: Eslöv (skåne)

InläggSkrivet: 2006-01-20 18:00    Ämne: Citera

Gregel smileyn används på tok för lite tycker jag Smile

Nån som vet i vilka situationer som Boo hoo! används i?
Har inte riktigt kommit underfund med det Angel
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2006-01-20 18:10    Ämne: Citera

pop ww är ingelunda ett skitspel utan faktiskt riktigt bra
vart är det du kört fast?

smilies är en hemsk nymodighet som kommit för att stanna eftersom en smilegubbe beskriver vad texten inte gör

eftersom du måste vara riktigt illa på spel om du inte klarar WW Wink <- ironi

fiolen ser ut som någon som låtsas vara oskyldig till någonting
Till överst på sidan
JAZIP
Proffs
Proffs

InläggSkrivet: 2006-01-21 20:18    Ämne: Citera

nide skrev:
smilies är en hemsk nymodighet som kommit för att stanna eftersom en smilegubbe beskriver vad texten inte gör

Det är faktiskt ingen nymodigthet Smile
Det var när internet började växa fram som folket som skrev i dåtidens "forum" kom på smilisarna. Dom behövde det iochmed att man inte kunde se ansiktsuttrycket på den som skrev.
Så ligger det till Smile

nide skrev:

fiolen ser ut som någon som låtsas vara oskyldig till någonting

Jasså... Den ska jag börja använda Very Happy gillar den skarpt
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2006-01-21 20:21    Ämne: Citera

om man tittar på det skrivna språket och internet så är internet nog en nymodighet - det var så jag jämförde och då är smilies än välidgt ny företelse i språket - ganska bra dock =)
Till överst på sidan
JAZIP
Proffs
Proffs

InläggSkrivet: 2006-01-21 20:24    Ämne: Citera

nide skrev:
om man tittar på det skrivna språket och internet så är internet nog en nymodighet - det var så jag jämförde och då är smilies än välidgt ny företelse i språket - ganska bra dock =)

Jaha du menar på det sättet Laughing
Då är det ganksa nytt Razz

Boo hoo!
Till överst på sidan
MasterMan
Kunnig
Kunnig

InläggSkrivet: 2006-01-22 06:38    Ämne: Citera

nide skrev:
pop ww är ingelunda ett skitspel utan faktiskt riktigt bra
vart är det du kört fast?

nä det är inget skitspel, men va sur på det då Very Happy jag kommer inte ihåg vad stället hette, mer än "cliff - past". man hoppar från master som faller ner välter efter ett tag, springer på små "träbalkonger" som rasar strax efter man nuddat den, man springer på en vägg och så slutar man i en återvändsgränd. det är på några klippor som också rasar samman feter några sekunder, och så finns där en såndär skattkista. och jag vet inte var jag ska ta vägen. jag kan se några "tappar" som hänger ner från grottans tak, men jag vet inte hur jag ska nå dom. har full förståelse för om du inte fattar en jotta av vad jag har skrivit, för detta skulle kunna vara när som helst i spelet. Boo hoo!

men det är ganska tidigt, och jag försökta ta hjälp av en guide. förstod inte så mycket men det verkar som om jag ligger på kapitel 2 utav 6, fortress nånting om jag minns rätt Very Happy

men nog om det. var det inte nån annan än jag som tyckte detdär med en mobil-smiley skulle vara spännande?
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2006-01-22 12:11    Ämne: Citera

det finns en del i spelet som man är tvungen att hela tiden använda sig av sanden för att sakta ner tiden för att ha en chans att komma förbi, där är det riktigt mycket pelarhopp och jag tror jag fick göra om det en 5-8 gånger innan jag klarade det

Fredrik: mobilgubbar efterlyses tydligen och julgubbarnas tid är slut (i år igen) =))
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2006-01-22 19:51    Ämne: Citera

nide skrev:
Fredrik: mobilgubbar efterlyses tydligen och julgubbarnas tid är slut (i år igen) =))

Att dem aldrig kommer för att stanna förstår jag inte. Think
Till överst på sidan
MasterMan
Kunnig
Kunnig

InläggSkrivet: 2006-01-22 21:36    Ämne: Citera

jag tycker dom är charmiga. men du får komma med olika versioner vid olika högtider. typ kycklings-smilies vid påsk och pump-smilies vid halloween
Till överst på sidan
JAZIP
Proffs
Proffs

InläggSkrivet: 2006-01-23 00:38    Ämne: Citera

MasterMan skrev:
jag tycker dom är charmiga. men du får komma med olika versioner vid olika högtider. typ kycklings-smilies vid påsk och pump-smilies vid halloween

haha den var bra Laughing

Det vill vi att Fredrik fixar Applause
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2006-01-23 06:48    Ämne: Citera

MasterMan skrev:

Jag ska lägga det på idé-listan Smile
Till överst på sidan
MasterMan
Kunnig
Kunnig

InläggSkrivet: 2006-01-24 15:38    Ämne: Citera

nemas problemas Dancing
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

Från: Borlänge

InläggSkrivet: 2006-01-28 14:11    Ämne: Citera

Jag vet när man kan använda Boo hoo! Smiliesen....

När man vill peta någon i ögat.... Eller när man säger... Nu skall jag gå på en symfonisk konsert.

Men håller med, en smiley som snackar i mobil, borde ju vara obligatorisk i ett forum som man snackar mycket om just mobiler.
Till överst på sidan
MasterMan
Kunnig
Kunnig

InläggSkrivet: 2006-02-06 02:31    Ämne: Citera

aaaha, det var en "peta-sig-i-ögat"-smiley Very Happy
lessen då grabbar, den är då alltså så onödig som jag först trodde. den finns även för detta behov....
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Off-topic Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks