|
|
| Författare |
Meddelande |
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2006-01-20 00:38 Ämne: smiley-analys |
|
|
sitter här å segar på natten å har inget bättre för mig för att har kommit till ett mongosvårt ställe i prince of persia ww och orkar inte med skitspelet just nu...
insåg då i mina djupa studeringar av forumets smilies att fiol-smileyn - - är extremt unik. har nog aldrig tidigare skådat en smiley som spelar på en fiol. men tur har vi här på forumet som har tillgång till denna smiley, eftersom den används i var och varannan tråd
det kan vara jag som ser lite konstigt, men jag måste säga att dregel-smileyn - - som förvisso är något mer självklar i sortimentet, har en väldigt fin regnbågs-version av dregel.
sen slog det mig bara, varför har vi då inte nån mobil-smiley? har inte den blekaste om när den ska sättas in i en tråd men om vi har fioler, tegelstensmurar, änglar (ja ok, förvisso mobile's heaven) och Pinocchio, så borde nog en mobil kunna klämmas in |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2006-01-20 18:00 Ämne: |
|
|
Gregel smileyn används på tok för lite tycker jag
Nån som vet i vilka situationer som används i?
Har inte riktigt kommit underfund med det  |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2006-01-20 18:10 Ämne: |
|
|
pop ww är ingelunda ett skitspel utan faktiskt riktigt bra
vart är det du kört fast?
smilies är en hemsk nymodighet som kommit för att stanna eftersom en smilegubbe beskriver vad texten inte gör
eftersom du måste vara riktigt illa på spel om du inte klarar WW <- ironi
fiolen ser ut som någon som låtsas vara oskyldig till någonting |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2006-01-21 20:18 Ämne: |
|
|
| nide skrev: |
smilies är en hemsk nymodighet som kommit för att stanna eftersom en smilegubbe beskriver vad texten inte gör
|
Det är faktiskt ingen nymodigthet
Det var när internet började växa fram som folket som skrev i dåtidens "forum" kom på smilisarna. Dom behövde det iochmed att man inte kunde se ansiktsuttrycket på den som skrev.
Så ligger det till
fiolen ser ut som någon som låtsas vara oskyldig till någonting
|
Jasså... Den ska jag börja använda gillar den skarpt |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2006-01-21 20:21 Ämne: |
|
|
| om man tittar på det skrivna språket och internet så är internet nog en nymodighet - det var så jag jämförde och då är smilies än välidgt ny företelse i språket - ganska bra dock =) |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2006-01-21 20:24 Ämne: |
|
|
| om man tittar på det skrivna språket och internet så är internet nog en nymodighet - det var så jag jämförde och då är smilies än välidgt ny företelse i språket - ganska bra dock =) |
Jaha du menar på det sättet
Då är det ganksa nytt
 |
|
| Till överst på sidan |
|
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2006-01-22 06:38 Ämne: |
|
|
pop ww är ingelunda ett skitspel utan faktiskt riktigt bra
vart är det du kört fast? |
nä det är inget skitspel, men va sur på det då jag kommer inte ihåg vad stället hette, mer än "cliff - past". man hoppar från master som faller ner välter efter ett tag, springer på små "träbalkonger" som rasar strax efter man nuddat den, man springer på en vägg och så slutar man i en återvändsgränd. det är på några klippor som också rasar samman feter några sekunder, och så finns där en såndär skattkista. och jag vet inte var jag ska ta vägen. jag kan se några "tappar" som hänger ner från grottans tak, men jag vet inte hur jag ska nå dom. har full förståelse för om du inte fattar en jotta av vad jag har skrivit, för detta skulle kunna vara när som helst i spelet.
men det är ganska tidigt, och jag försökta ta hjälp av en guide. förstod inte så mycket men det verkar som om jag ligger på kapitel 2 utav 6, fortress nånting om jag minns rätt
men nog om det. var det inte nån annan än jag som tyckte detdär med en mobil-smiley skulle vara spännande? |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2006-01-22 12:11 Ämne: |
|
|
det finns en del i spelet som man är tvungen att hela tiden använda sig av sanden för att sakta ner tiden för att ha en chans att komma förbi, där är det riktigt mycket pelarhopp och jag tror jag fick göra om det en 5-8 gånger innan jag klarade det
Fredrik: mobilgubbar efterlyses tydligen och julgubbarnas tid är slut (i år igen) =)) |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2006-01-22 19:51 Ämne: |
|
|
| Fredrik: mobilgubbar efterlyses tydligen och julgubbarnas tid är slut (i år igen) =)) |
Att dem aldrig kommer för att stanna förstår jag inte.  |
|
| Till överst på sidan |
|
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2006-01-22 21:36 Ämne: |
|
|
| jag tycker dom är charmiga. men du får komma med olika versioner vid olika högtider. typ kycklings-smilies vid påsk och pump-smilies vid halloween |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2006-01-23 00:38 Ämne: |
|
|
| MasterMan skrev: |
| jag tycker dom är charmiga. men du får komma med olika versioner vid olika högtider. typ kycklings-smilies vid påsk och pump-smilies vid halloween |
haha den var bra
Det vill vi att Fredrik fixar  |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2006-01-23 06:48 Ämne: |
|
|
| MasterMan skrev: |
Jag ska lägga det på idé-listan  |
|
| Till överst på sidan |
|
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2006-01-24 15:38 Ämne: |
|
|
nemas problemas  |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2006-01-28 14:11 Ämne: |
|
|
Jag vet när man kan använda Smiliesen....
När man vill peta någon i ögat.... Eller när man säger... Nu skall jag gå på en symfonisk konsert.
Men håller med, en smiley som snackar i mobil, borde ju vara obligatorisk i ett forum som man snackar mycket om just mobiler. |
|
| Till överst på sidan |
|
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2006-02-06 02:31 Ämne: |
|
|
aaaha, det var en "peta-sig-i-ögat"-smiley
lessen då grabbar, den är då alltså så onödig som jag först trodde. den finns även för detta behov.... |
|
| Till överst på sidan |
|
|