|
|
| Författare |
Meddelande |
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2005-11-01 00:23 Ämne: Mobile's Heaven ska ändras än en gång... |
|
|
Tyvärr kan jag inte låta sidan vara i fred utan jag måste bara ändra på den (till något bättre hoppas jag).
Eftersom vi har beslutat att ta fram ett nytt system för att skriva nyheter (där av inga nyheter sedan i somras) så vi kan få bättre fart på den fronten. Så krävdes en del ändringar och med tanke på att där tyckt upp lite klagomål på diverse saker så beslöt jag mig för att försöka ändra på dessa.
En avdelning på Mobile's Heaven som brister på användarvänlighet är Up/Down. Eftersom många är nyfikna så har jag valt att lägga ut en förhandsvisning av denna del. Jag hoppas att detta uppskattas av er besökare
I och med bilden så kan jag berätta att jag ändrat gränsen till 1MB/fil och istället för maximalt 10 filer så är där nu en gräns på 3MB totalt istället. Det har funnits önskemål om detta tidigare och jag gör så gott jag kan för att uppfylla dem (dessa ändringar träder dock inte i kraft ännu) |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2005-11-01 20:17 Ämne: |
|
|
det är försäg kul att du pillar kod hela tiden =) det blir ju bara bättre och bättre och jag måste ju redan nu skvallra om att den nya versionen ser riktigt grymt bra ut... Kämpa på!!
Och förresten? det är många besökare men skriv också..!! |
|
| Till överst på sidan |
|
Tosse Proffs

|
Skrivet: 2005-11-01 23:25 Ämne: |
|
|
Jo nice med ny verision.
Jo nyheterna känner jag att ni får försöka lite bättre med, ett tips kan ju vara att ni kopplar er samman med någon annan sida så att eran uppdateras automatiskt med deras, som ni har med telefonpriserna nu till exempel då. |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2005-11-02 04:14 Ämne: |
|
|
| Zoazta skrev: |
Jo nice med ny verision.
Jo nyheterna känner jag att ni får försöka lite bättre med, ett tips kan ju vara att ni kopplar er samman med någon annan sida så att eran uppdateras automatiskt med deras, som ni har med telefonpriserna nu till exempel då. |
Vi har en lösning på nyheterna och jag tror det kommer fungera bra. Det är dock inte något samarbete med någon annan sida. |
|
| Till överst på sidan |
|
Tosse Proffs

|
Skrivet: 2005-11-02 15:21 Ämne: |
|
|
| En lösning på nyheterna är egentligen inte speciellt svår, det är bara att hitta någon som är aktiv på sidan och som är duktig på att skriva nyheter och snabb därmed. |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2005-11-03 12:48 Ämne: |
|
|
Längtar till det nya
Kommer att bli mycket snyggt  |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2005-11-05 02:05 Ämne: |
|
|
Jag har lagt till ytterligare en funktion till Up/Down som nu gör den avdelningen komplett för tillfället. Jag vet att många användare av exempelvis GX30 har haft problem med att ladda upp java-program då genvägen i jad-filen inte blir korrekt.
Detta löses med automatik nu. Eller rättaresagt så dyker det upp en fråga när man har en jad och jar med samma namn uppladdat.
Förslag på förbättringar under alla kategorier tar jag gärna emot. Så tänk efter nu vad ni saknar. |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2005-11-20 18:28 Ämne: |
|
|
Jag har nu hållt på med Bloggen under några dagar och det var ganska jobbigt att lyckas ta emot MMS med bilder. Det skiljer sig från Operatör till Operatör och från Telefon till Telefon.
Nu verkar det dock som om det fungerar korrekt med Telia, Vodafone och Tre. Jag har inte haft möjlighten att prova med någon annan operatör så jag vänder mig nu till er kära besökare.
Senast ändrad av Fredrik den 2006-06-07 15:27, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2005-11-23 13:48 Ämne: |
|
|
| Ska försöka få igång MMS på min telefon så ska jag skicka ett meddelande... |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2005-11-27 23:48 Ämne: |
|
|
| JAZIP skrev: |
| Ska försöka få igång MMS på min telefon så ska jag skicka ett meddelande... |
Det hade uppskattats
Jag har passat på att lägga in nya smiles under julen för att få lite julstämning. Det är ju trotts allt första advent. |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2006-06-07 15:42 Ämne: |
|
|
Oj som tiden springer iväg. Ni får ursäkta att det tagit en sådan tid att bli klar med Mobile's Heaven i och med många Tentor under våren och massa tillägg som måste implementeras. Just nu ser det ut som om allting kommer vara klart inom en vecka och jag längtar tills jag kan pusta ut (under en kortare tid under fotbolls VM, för att sedan slipa på förbättringar )
Angående nyheterna så kan det möjligtvis bli en liten seg start men jag ska lägga all fokus på det efter lanseringen. Målet är att kunna publicera 3-4 nyheter om dagen. Jag vill inte ta in för mycket skribenter innan jag vet hur mycket var och en skriver. Men jag tror säkert att ni blir nöjda.
En annan detalj som kanske bör nämnas är att den svenska versionen byter address till mobilesheaven.se. Senare under sommaren/hösten kommer den engelska sidan att använda mobilesheaven.com helt själv. Denna ändring sker främst för att Google prioriterar svenska domäner för svenska sökare och vi vill givetvis vara så högt upp som möjligt i sökresultaten. |
|
| Till överst på sidan |
|
Jawn Kunnig

|
Skrivet: 2006-06-07 21:26 Ämne: |
|
|
Har själv sett nya mobiles heaven då jag känner fredrik irl, det blir ett rätt bra lyft kan jag säga 
Senast ändrad av Jawn den 2006-06-08 17:14, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2006-06-07 21:46 Ämne: |
|
|
| Ja förhoppningsvis så kan man pusta ut lite i WM men det beror väl lite på hur det går antar jag.. bra jobbat Fredrik! |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2006-06-12 11:49 Ämne: |
|
|
Ska bli spännande att se hur det blir när det är färdigt  |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2006-06-12 18:44 Ämne: |
|
|
Tyvärr kommer det nog ta några extra dagar än det som är tänkt. Efter 5 dagars extrem hetta så har det inte funnits någon möjlighet att arbeta. Inhandlade idag en aircondition till rummet för att möjligöra datorarbete nu under sommaren.
Jag har takfönster in i mitt arbetsrum och en stor aircondition klarar bara att sänka temperaturen till 25-26 grader medans solen lyser även om den är inställd på 17 grader. Som tur är så blir det lite fläktande också vilket skapar ett hyffsat bra arbetsklimat. Tidigare låg temperaturen på strax över 30 grader i rummet  |
|
| Till överst på sidan |
|
|