|
|
|
|
|
|
|
| Författare |
Meddelande |
Andreas Moderator

|
Skrivet: 2005-10-16 20:34 Ämne: iPod |
|
|
Hejsan!
Jag är lite sugen på att köpa den nya Ipod nano.
Jag har nu en Jens Of Sweden och när man ska föra över låtar är det ju bara att "dra och släppa" vilka låtar eller filer som helst i princip.
Fast iPod använder sig ju av Itunes, så min fråga är vad ni har för erfarenheter av det? lite fakta på hur det går till just vid själva överföringen uppskattas också (om det behövs mjukvara i datorn o dyl.)  |
|
| Till överst på sidan |
|
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2005-10-17 22:45 Ämne: |
|
|
jag köpte en Ipod här om veckan. asnöjd. ipoden funkar delvis som en extern hårddisk, då behöver du inte ha nån programvara eller nåt liknande. det enda du behöver är du usb-kabeln mellan ipod och dator som är lite speciell. dit kan du för över filmer eller vilka filer som helst. om du för över musik där så kommer du dock inte kunna hitta den musiken när försöker spela den i ipoden. för att du ska kunna spela upp filerna i ipoden måste du lägga över låtarna via itunes.
Itunes är asbra. började använda det då när jag köpte min ipod. mycket att sortera i börjarn, men det är det värt. det är också väldigt simpelt. dina filer i itunes kan du lätt döpa om i genre, artist, titel, låtnummer och lite till. sen drar du dom bara till din ipod och alla den info som finns om filen i itunes finns då också då i din ipod.
vet inte om du har använt itunes förut. men till vänster finns det en list med saker som spellistor, library, top 25 most played och annat. när du pluggar in din ipod så kommer den upp där efter några sekunder. busenkelt. men för att kunna föra över låtar från itunes till ipoden måste du ha installerat programvaran som medföljer.
Sist men inte minst. köp inte nano. den ska ha brister i och med att den är så liten. t.ex om nanon kläms lite i fickan så kan det hända ett chip trycks mot skärmen bakifrån och syns genom skärmen. ska tydligen vara en brist, har jag hört. dessutom så ser den ju utan att kunna brytas av på mitten lika lätt som marabous 70% choklad.
köp då istället det senaste, fräshaste, nyaste inom ipods-familjen. nämligen den senaste ipoden som har 2,5" färgskärm, kan spela videoklipp och är lite mindre än de andra 3:e och 4:e genartionens ipod.
ca 3.200 kr på apples hemsida med 30 gig. uuh får rysningar bara jag tänker på den ..... |
|
| Till överst på sidan |
|
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2005-10-17 22:49 Ämne: |
|
|
glömde säga att Jens of Sweden har gått i konkurs. det talar ju för sig själv och det är på tiden att du skaffar dig en Ipod  |
|
| Till överst på sidan |
|
Andreas Moderator

|
Skrivet: 2005-10-18 08:37 Ämne: |
|
|
Tack masterman, var precis ett sånt inlägg jag ville läsa!
Ska fundera lite till, åker upp till sthlm nu i helgen så det blir väl till å klämma och känna lite då.
I London finns en jätte apple butik, synd att det inte var dit jag skulle  |
|
| Till överst på sidan |
|
MasterMan Kunnig

|
Skrivet: 2005-10-18 14:53 Ämne: |
|
|
jag tror att det har öppnats en apple affär i stockholm där man kan klämma och känna lite nånstans vid fridhemsplan om jag minns rätt |
|
| Till överst på sidan |
|
|
|
|
|
|
|
|