Om Videosamtal...
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> 3G
Författare Meddelande
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2005-10-20 12:08    Ämne: Citera

MasterMan skrev:
grejen är just det att jag inte kan nås, eller ringa för den delen. som jag fattat det så hänger den sig när den växlar mellan 3g- till/från 2g-läge. där emellan så är jag inte nåbar och har ingen täckning alls. om jag försöker ringa så blir det bara "misslyckat" och folk som försöker nå mig får "kan inte nås för tillfället". det hänger sig ganska länga också.
ni som har tre vet kanske att man får ett sms om att man har missat ett samtal där det står nummer, tidpunk och lite mer. när min mobil har hängt sig så som jag beskrivit, och sen till slut kommit in på ett nät, så får jag en drös med sådana sms. då visar det sig att nån kanske har försökt nå mig i mer än en timme tillbaka och inte kommit fram även om jag har haft mobilen påslagen.
om man håller in 3-stjärnan så kan man söka efter nät och om man har tur så hittar den nåt. men oftast så letar den ganska länge, men slutar efter ett tag - utan resultat. då är det enda man kan göra för att kunna ringa, är att starta om mobilen. då funkar det alltid. så det handlar alltså inte om att jag är utanför täckningen, för det är jag inte.

sorry för att det har dragit iväg från den urspringliga frågan..

Detta är inte helt ovanligt. Jag blev själv sms-bombad av Tre-Svar. Helt plötsligt fick man 18 SMS för att någon desperat försökt nå en medans man inte hade täckning.
Till överst på sidan
MasterMan
Kunnig
Kunnig

Från: stockholm

InläggSkrivet: 2005-10-20 17:42    Ämne: Citera

jo. fast det värsta är ändå att det förekommer så ofta för mig. här om natten så fick jag en gång i timmen typ 5 sms samtidigt om att nån hade försökt nå mig. jag tänkte att dom får ringa upp igen men givietvis så kom det bara fler sms om att jag hade missat samtal.

nån som vet vad man kan göra åt saken?
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

Från: Borlänge

InläggSkrivet: 2005-10-24 11:07    Ämne: Citera

MasterMan skrev:
grejen är just det att jag inte kan nås, eller ringa för den delen. som jag fattat det så hänger den sig när den växlar mellan 3g- till/från 2g-läge. där emellan så är jag inte nåbar och har ingen täckning alls. om jag försöker ringa så blir det bara "misslyckat" och folk som försöker nå mig får "kan inte nås för tillfället". det hänger sig ganska länga också.
ni som har tre vet kanske att man får ett sms om att man har missat ett samtal där det står nummer, tidpunk och lite mer. när min mobil har hängt sig så som jag beskrivit, och sen till slut kommit in på ett nät, så får jag en drös med sådana sms. då visar det sig att nån kanske har försökt nå mig i mer än en timme tillbaka och inte kommit fram även om jag har haft mobilen påslagen.
om man håller in 3-stjärnan så kan man söka efter nät och om man har tur så hittar den nåt. men oftast så letar den ganska länge, men slutar efter ett tag - utan resultat. då är det enda man kan göra för att kunna ringa, är att starta om mobilen. då funkar det alltid. så det handlar alltså inte om att jag är utanför täckningen, för det är jag inte.

sorry för att det har dragit iväg från den urspringliga frågan..

Okey, har inte haft det problemet med SMS. Jag har alltid fått ett SMS, som uppdateras om någon mer lämna meddelande. Men du har rätt Masterman. 3s problem är att man har VODAFONE som roamingpartnet. 3s kör ju Ericsson system i sitt egna nät (inte 3GIS nät) och Vodafone kör NOKIA, dessa är inte så värst kompatibla tyvärr. Och så har vi ju problemet i Stockholm att 3 där verka anse att nätet nästan är färdigbyggt, så roaming med Vodafone är vad jag hört stängt där. Vet inte riktigt om detta är sant, men det går ju som sagt rykten att man inte kan roama med Vodafone i Stockholm. Sedan kan just det område du bor i ha dålig kapacitet. Ring till 3 och tala om hur du har det. De måste ju i sådana fall fixa detta.

Men vad var ämnet här egentligen? Jo videosamtal.... Very Happy
Till överst på sidan
MasterMan
Kunnig
Kunnig

Från: stockholm

InläggSkrivet: 2005-10-24 20:36    Ämne: Citera

jag har varit på olika ställen men har haft samma problem, så jag tror inte att det beror på det.
hade en a920 en gång i tiden. då stod det ibland att täckningen hade status "roamin" eller vad det nu hette. och så va det en orange ikon istället för den normalt gröna. jag testa att ringa till min mobil då - funkade icke Sad
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> 3G Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks