Preliminära förändringar inför en ny version av MH
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Tips / Idéer
Författare Meddelande
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2005-04-14 23:08    Ämne: Preliminära förändringar inför en ny version av MH Citera

Så då var det dags att officiellt gå ut med vilka funktioner och förändringar den nya versionen av MH kommer att föra med sig.

Om vi börjar med nyheter så kommer det att kontinuerligt komma nyheter på sidan och det kommer definitivt inte vara lika dött på den fronten framöver.

Sedan har vi forumet som kommer att förbli som det är i stora drag.

Mobilgodiset har en del förändringar. Ringsignalerna kommer att förbli en överraskning men jag tror de flesta av er kommer vara nöjda med resultatet. Skärmsläckare byter namn till Animeringar och delas nu upp i kategorier. En helt ny kategori vid namn Filmer kommer till där du kan ladda ner roliga filmklipp m.m som går att spela upp i telefonen.

Sen har vi kategorin Mobiltelefoner som varit väldigt klent på tidigare versioner men här kan du förvänta dig en total förändring. Vi listar nu de flesta mobiltelefoner som har släppts i Europa med färgskärm. Du har möjlighet att se detaljerade specifikationer på alla mobiltelefoner och du kommer även få sammanfattning av de forum-trådar som rör den telefonen. Där kommer även att finnas en mängd andra funktioner och några unika funktioner som vi inte vill gå ut med.

Up/Down har haft en del brister innan. Speciellt när man ska använda den i samband med att ladda ner Java-applikationer. Detta är nu löst genom att varje medlem får sin egen katalog att lägga filerna i.

Vi har också arbetat på en ny design som efter mycket om och men blev precis som jag ville ha den. Den är nu lättare att navigera i och inte så mycket krimskrams...

En annan brutal förändring som många har sett fram emot är att medlemsdatabaserna kommer att slås ihop. Alltså ett stort Community kommer att bildas med över 20 000 medlemmar. Är man medlem så kan man skriva i forumet, använda alla våra medlemstjänster utan att registrera sig på flera ställen. Du kommer även automatiskt vara medlem på satellitsidor som gx30.com och z1010.net.

Vi är väldigt nöjda med resultatet av vad vi har kommit fram med men det återstår tyvärr fortfarande en del arbete. Men för att sätta lite press på mig själv så kommer jag påstå att sidan kommer att vara färdig i början av Maj.

Hoppas ni ser fram emot den nya versionen, för det gör vi Wink

Senast ändrad av Fredrik den 2005-09-26 21:41, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
moood
Moderator
Moderator

Från: Norrköping

InläggSkrivet: 2005-04-15 16:24    Ämne: Re: Preliminära förändringar inför en ny version av MH Citera

Fredrik skrev:
Hoppas ni ser fram emot den nya versionen, för det gör vi Wink

Det gör vi verkligen! Very Happy
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

Från: Borlänge

InläggSkrivet: 2005-04-15 20:24    Ämne: Citera

ABSOLUT!!! Längtar!!! Drool
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2005-04-16 00:17    Ämne: Citera

jag måste ju skvallra lite om att det nya MH ser så jävla bra ut =)
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2005-05-29 23:11    Ämne: Citera

Detta tar mycket längre tid än vad jag trodde. Dels för att det var först för några dagar sedan jag har kommit loss och gjort några större framsteg med "bygget" och dels för att det ständigt dyker upp nya idéer som jag bara måste ta med Laughing

Det jag kan lova är att när väl sidan lanseras så kommer den innehålla många unika funktioner. Även funktioner som får pricerunner att ligga i lä Wink Jag hoppas det i alla fall Very Happy

Jag ska se om jag kan hålla er uppdaterade oftare nu när der rullar på bra. För att glädja er lite så har vi fått in alla mobiltelefoner som släppts i Europa med färgskärm. Främst det jag jobbat med sedan jag senast skrev i tråden.

Ha det bra tills nästa gång jag hör av mig med resultat. Ge inte upp hoppet om MH, det är det inte värt Wink

P.S Nästa gång jag hittar till denna tråd så ska jag dela med mig med lite bilder om jag inte glömmer bort det D.S
Till överst på sidan
Jawn
Kunnig
Kunnig

InläggSkrivet: 2005-06-02 23:20    Ämne: Citera

devylia skrev:
jag måste ju skvallra lite om att det nya MH ser så jävla bra ut =)

har själv sett den o den är onekligen 10000 gånger bättre än den som är uppe just nu.
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2005-06-03 19:56    Ämne: Citera

sitter nu och kikar på den nya MH som kommer att komma och måste säga att jag är grymt imponerad! bloggen är hur skoj som helst och mobiltelefon-avdelningen är grymt snygg! Bra jobbat!
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

InläggSkrivet: 2005-06-04 12:43    Ämne: Citera

devylia skrev:
sitter nu och kikar på den nya MH som kommer att komma och måste säga att jag är grymt imponerad! bloggen är hur skoj som helst och mobiltelefon-avdelningen är grymt snygg! Bra jobbat!

Undrar verkligen hur vissa kan ha lyckats få sen den redan? Lite avis där... Wink
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2005-06-05 17:10    Ämne: Citera

dragontrumpetare skrev:

Undrar verkligen hur vissa kan ha lyckats få sen den redan? Lite avis där... Wink

Whistle
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

InläggSkrivet: 2005-06-09 15:53    Ämne: Citera

Fredrik skrev:
dragontrumpetare skrev:

Whistle

Vill se, vill see.... Drool
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2005-07-05 06:07    Ämne: Citera

Vi kommer stänga ner Mobile's Heaven runt den 10:e juli för att lägga in den nya versionen av Mobile's Heaven. Sidan kommer ligga nere under 1-2 dagar.

Detta är än så länge ett preliminärt datum och kan förändras med någon dag.
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

InläggSkrivet: 2005-07-07 13:02    Ämne: Citera

Vi kommer att stänga sidan senast Söndag kväll och beräknar att den nya ligger upp igen under måndagen.
Till överst på sidan
JAZIP
Proffs
Proffs

Från: Eslöv (skåne)

InläggSkrivet: 2005-07-10 18:53    Ämne: Citera

Längtar Very Happy
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2005-07-10 23:12    Ämne: Citera

sidan är uppe fortfarande ju.. =/
Till överst på sidan
Tosse
Proffs
Proffs

Från: Nässjö

InläggSkrivet: 2005-07-11 00:13    Ämne: Citera

Klockan ticker och tiden rinner framåt.
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Tips / Idéer Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks