Nokia 6230 och comviq

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Nokia
Författare Meddelande
oscare
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2005-01-10 15:03    Ämne: Nokia 6230 och comviq Citera

Tjena!

Min nokia 6230, som är praktiskt taget ny, fungerar sjukt dåligt med Djuice, dvs. comviqs nät. Det är precis som att den inte får in någon täckning och jag får ofta olika felmeddelande när jag sickar sms eller försöker ringa. Det ska dock påpekas att den fungerar bättre i vissa städer än andra. Jag har försökt att använda andra operatörer i samma telefon och då fungererar det mycket bättre. Mitt djuicekort funkar också utmärkt i andra mobiler. Är det någon som har haft något liknande problem? Jag har pratat med nokias garantiansvariga företag och dom vill att jag skicka den till Sthlm inklusive mitt Djuicekort. Något som jag gärna slipper eftersom dom inte kan ge några garantier för att dom kan få det att funka. Tack på förhand.
/Oscar
Till överst på sidan
Tosse
Proffs
Proffs

Från: Nässjö

InläggSkrivet: 2005-01-10 19:14    Ämne: Citera

Hur ny är den? Var bor du? För delar av Comviqs nät är väl fortfarande nere efter stormen.
Men det ska inte var något problem att ha en 6230 med Djuice och om det är det så måste ju Nokia fixa det eller om det är Djuice fel, men är kortet inte slitet? I sånna fall kan Djuice ersätta det med ett nytt gratis.
Till överst på sidan
oscare
Nykomling
Nykomling

InläggSkrivet: 2005-01-10 19:33    Ämne: Citera

Mobilen är knappt 5 månader gammal och det har antagligen inget med stormen att göra eftersom det pågått under större delen av tiden som jag haft den. Djuice har skickat ett nytt kort och avsvär sig därmed allt ansvar och nokia vill som sagt att jag skickar den till Sthlm. Om jag skickar den till sthlm så kanske jag är av med både mobil och abbonemang under ett flertal månader, något som jag anser är värre än att ha en halvfungerande mobil. Min fråga är snarare om det är ngn idé att skicka skiten eller om man ska byta operatör. Det kostar ju inget att teckna Djuice så jag förlorar inga pengar på det.
Till överst på sidan
moood
Moderator
Moderator

Från: Norrköping

InläggSkrivet: 2005-01-10 19:55    Ämne: Citera

Vilka andra operatörer har du provat med i mobilen? Det bästa vore ju om du kan prova med ett Comviq-kort där du bör få samma täckning som med ditt Djuice-kort. Är täckningen bättre med ett Comviq-kort så är det ju nåt som är galet...

Sen bör du ju kunna lämna in mobilen där du har köpt den istället för att skicka den direkt till en verkstad (förutsatt att du inte har köpt den via postorder/webbutik).

Du ska heller inte acceptera att en eventuell service tar flera månader. Normalt sätt ska en service ta runt två veckor om det inte är några speciella omständigheter. Jag gissar mig till att det är Engström Telecom som du har föreslagen att skicka mobilen till och då tror jag inte att det är några större problem att få en relativt snabb service... Smile
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Nokia Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks