|
|
| Författare |
Meddelande |
moood Moderator

|
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2004-11-09 17:11 Ämne: |
|
|
ojoj
jag taffasade lite på den förra veckan och måste säga att storleken och designen är det största lyftet + batteri
annars är det samma telefon som 925 men ojoj.. med det här formatet blir man nästan kär..
1,2 mp kameran är väl sådär (som synes på bilderna) men klart bättre än siemens s65s kamera
att det är en tre g telefon gör ju bara den ännu ballare.. tack motorola |
|
| Till överst på sidan |
|
moood Moderator

|
Skrivet: 2004-11-09 17:17 Ämne: |
|
|
| Det är det klart bästa Motorola har klämt ur sig på ett tag. Finns nog fortfarande en hel del att förbättra (som textinmatnignssystemet t.ex) men Motorola ligger långt framme nu jämfört med andra tillverkare. |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2004-11-09 21:32 Ämne: |
|
|
Fankens att man inte kunnat köpa den för 495kr .  |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2004-11-11 13:26 Ämne: |
|
|
| dragontrumpetare skrev: |
Fankens att man inte kunnat köpa den för 495kr .  |
Ge mig två!
Den är verkligen ett stort lyft...särskilt design mässigt, mycket snyggar än innan, kan tävla med P900 på riktigt nu...
Senast ändrad av JAZIP den 2004-11-15 10:44, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2004-11-11 14:39 Ämne: |
|
|
Kunde inte sagt det bättre själv...  |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2005-08-01 18:48 Ämne: Skall bli ägare till en MOTOROLA A1000!! Men Valde jag rätt? |
|
|
Hallå, finns det fler recensioner än denna (som föresten har försvunnit)? Men tänkte starta upp denna tråd igen...
Tja, har ju haft stora problem med NEC e616v/extreme och äntligen har 3 hörsammat mig. Och som plåster på såren för en urkass mobil, får jag en A1000 gratis!!!.... icon_biggrin.gif
Nu undrar jag, är det några som har lite input om nämnda mobil? Är den bra eller dålig, o s v.... Har jag gjort rätt val, för jag fick välja mellan alla mobiler som 3 hade att sälja? Alltså dessa:
SONY ERICSSON K608i
LG U8360
NOKIA 6680
Motorola E1000
Motorola A1000
SONY ERICSSON Z800i
Satt nämligen och funderade på SONY ERICSSON K608i (har tröttnat på de vikbara mobilerna) men ändå, satt och funderade på den nya LG med stereo högtalare. Men tänkte först ta Motorola E1000, men då sade hon på 3, att den har fått klagåmål på att batteriet är lite dåligt. Och det är ju sant, jag använder ju mobilen mycket. Men nog var man sugen på att bli SONY ERICSSON användare igen... men skulle nog sakna minneskort för mycket.
Så, kommer med frågan igen, gjorde jag rätt val?
Senast ändrad av dragontrumpetare den 2005-08-01 21:42, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2005-08-01 19:44 Ämne: |
|
|
Jag hade nog valt Nokia 6680 om det är den du menar med "6689"  |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2005-08-01 21:44 Ämne: |
|
|
| Fredrik skrev: |
Jag hade nog valt Nokia 6680 om det är den du menar med "6689"  |
Oups, såg inte det. Ändrat nu...
Tycker nog den har en liten skärm, och så är jag aningens skraj för nOKIA. Har inte gillar några NOKIA tidigare. Har känt på 6600, men usch, tänkte jag. Lika med 7600... Visst, NOKIA 6680 verkar riktigt bra, men ... jag vet inte. |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2005-08-01 22:20 Ämne: |
|
|
| Tycker nog den har en liten skärm, och så är jag aningens skraj för nOKIA. Har inte gillar några NOKIA tidigare. Har känt på 6600, men usch, tänkte jag. Lika med 7600... Visst, NOKIA 6680 verkar riktigt bra, men ... jag vet inte. |
Moood har/hade en 6630 och om jag inte minns fel så var han väldigt nöjd med den. 6680 ska ju vara bättre. |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2005-08-02 06:28 Ämne: |
|
|
| Fredrik skrev: |
| Tycker nog den har en liten skärm, och så är jag aningens skraj för nOKIA. Har inte gillar några NOKIA tidigare. Har känt på 6600, men usch, tänkte jag. Lika med 7600... Visst, NOKIA 6680 verkar riktigt bra, men ... jag vet inte. |
Moood har/hade en 6630 och om jag inte minns fel så var han väldigt nöjd med den. 6680 ska ju vara bättre. |
Jo, du har säkert rätt, specifikationerna talar ju egentligen för NOKIA 6680, men jag brukar aldrig trivas med NOKIA mobiler. Har haft 1 själv samt testat andras mobiler, och lägger ganska snabbt ifrån mig dem, bara för att jag helt enkelt inte gillar användar interfacet... Och jag har kikat på 6680, gillar inte riktigt den heller....Även om den nog är hur bra som helst. Fans, hade hellre velat ha SONY ERICSSON K608i, men behöver utbyggbart minne. Flip vill jag inte ha... Så därför tilltalar inte Z800i mig lika mycket... |
|
| Till överst på sidan |
|
JAZIP Proffs

|
Skrivet: 2005-08-15 13:38 Ämne: |
|
|
Jag tycker att du har gjort ett bra val... K608 är enligt mig inget alternativ
Du är lyckligt lottad du.... |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2005-08-16 10:16 Ämne: |
|
|
| JAZIP skrev: |
Jag tycker att du har gjort ett bra val... K608 är enligt mig inget alternativ
Du är lyckligt lottad du.... |
Tycker jag me. Har nu äntligen den, och använt den. Och tillskillnad ifrån min NEC, eller mina NEC, utan fel ännu så länge.  |
|
| Till överst på sidan |
|
Moby Kunnig

|
Skrivet: 2005-08-17 03:06 Ämne: |
|
|
Motorola A1000 är en underbar telefon om du använder dess funktioner vill säja. Annars är den nog bara onödigt omständlig. Men att surfa med Motorolan är underbart. Det samma gäller att se videoklipp, musikvideor eller tom film. Ladda genast ner programmet smart movie till din A1000! Batteriet är bra och storleken är ju hyfsad även om jag stör mig på den ibland sommartid. Telefonen klarar hand over utan problem och samtal bryts inte pga telefonen. Att ha den i bakfickan o sätta sig ner är tex inte att rekomendera. Telefonen är väldigt stabil, särskilt efter uppgradering til lsenaste programvaran och den sviker inte. Du kan ha valfria MP3-ringsignaler både till SMS och ringsignal.
Telefonen har brister också. Här är de jag upptäckt under mitt halvår med A1000. Det är meckigt och tar tid att skriva SMS. Inget för storSMSaren. Den inbyggda antennen är svag. A1000 förlorar täckning tidigare än andra mobiler på samma nät. Den för oväsen när man startar och stänger av telefonen, en massa käcka trudelutter. Går inte att stänga av om man inte stänger av ljudet på telefonen. Den har för lite internt minne. Du får inte spara musikvideos på minneskortet så därför blir internminnet fullt. (Du löser det dock med S-man som är ytterligare ett program du måste ladda ner till din motorola, där kan du ta bort kopieringsskyddet på nedladdade videos och klipp och kan flytta dem till minneskortet) Telefonen är lite seg i menyerna och särskilt vid uppstart.
Jag är mycket nöjd med min A1000 och bristerna kompenseras av att det inte finns någon telefon på marknaden som är lika kunnig. SE P910 är ju nära men att inte ha 3G år 2005 känns ju inte bra.
Du blir säkert nöjd med din A1000 om du använder dess potential. Men ringer du o SMSar mest så är nog Nokian att föredra eftersom den har riktig knappsats. |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2005-08-17 09:49 Ämne: |
|
|
| Moby skrev: |
Motorola A1000 är en underbar telefon om du använder dess funktioner vill säja. Annars är den nog bara onödigt omständlig. Men att surfa med Motorolan är underbart. Det samma gäller att se videoklipp, musikvideor eller tom film. Ladda genast ner programmet smart movie till din A1000! Batteriet är bra och storleken är ju hyfsad även om jag stör mig på den ibland sommartid. Telefonen klarar hand over utan problem och samtal bryts inte pga telefonen. Att ha den i bakfickan o sätta sig ner är tex inte att rekomendera. Telefonen är väldigt stabil, särskilt efter uppgradering til lsenaste programvaran och den sviker inte. Du kan ha valfria MP3-ringsignaler både till SMS och ringsignal.
Telefonen har brister också. Här är de jag upptäckt under mitt halvår med A1000. Det är meckigt och tar tid att skriva SMS. Inget för storSMSaren. Den inbyggda antennen är svag. A1000 förlorar täckning tidigare än andra mobiler på samma nät. Den för oväsen när man startar och stänger av telefonen, en massa käcka trudelutter. Går inte att stänga av om man inte stänger av ljudet på telefonen. Den har för lite internt minne. Du får inte spara musikvideos på minneskortet så därför blir internminnet fullt. (Du löser det dock med S-man som är ytterligare ett program du måste ladda ner till din motorola, där kan du ta bort kopieringsskyddet på nedladdade videos och klipp och kan flytta dem till minneskortet) Telefonen är lite seg i menyerna och särskilt vid uppstart.
Jag är mycket nöjd med min A1000 och bristerna kompenseras av att det inte finns någon telefon på marknaden som är lika kunnig. SE P910 är ju nära men att inte ha 3G år 2005 känns ju inte bra.
Du blir säkert nöjd med din A1000 om du använder dess potential. Men ringer du o SMSar mest så är nog Nokian att föredra eftersom den har riktig knappsats. |
Hmm... gillar min MOTOROLA skarpt. Så svag tycker jag inte att mottagningen är. Ställer in den på att söka nät oftare, så blir det inga större problem. Visst batteriet tar slut fortare. Men du kanske vet vad man fixar dessa program som du pratar om? S-man och och smart movie? Har du du en bra musikspelare också, vill jag veta...  |
|
| Till överst på sidan |
|
|