|
|
| Författare |
Meddelande |
moood Moderator

|
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2003-09-24 22:36 Ämne: |
|
|
| de slipper nog, den verkade sakna kamera som man kan bilder på sig själv me när man använder video-telefoni å därför kommer iaf inte 3 släppa den där... misstänker jag |
|
| Till överst på sidan |
|
Dirre Moderator

|
Skrivet: 2003-09-24 22:59 Ämne: |
|
|
Haha, nokias designers har fått fnatt.
Borde det inte vara ganska jobbigt att ha en fyrkantig mobil i fickan.
Men den ser ändå lite cool ut.  |
|
| Till överst på sidan |
|
moood Moderator

|
Skrivet: 2003-09-24 23:29 Ämne: |
|
|
| Liten fundering bara... Verkar som att Nokias 3G-lurar har relativt bra batteritider jämfört med de andra tillverkarna (framförallt Nec och Motorola). Det borde faktiskt vara en andledning för 3 att sälja Nokias lurar, eller? |
|
| Till överst på sidan |
|
sam79 Kunnig

|
Skrivet: 2003-09-25 01:36 Ämne: |
|
|
| det var nog fan det fulaste jag sett på länge......... o ändå såg jag svärmor i morse..... hoppas nokias designer har en bra fallskärm |
|
| Till överst på sidan |
|
Fredrik Admin

|
Skrivet: 2003-09-25 05:43 Ämne: |
|
|
| sam79 skrev: |
| det var nog fan det fulaste jag sett på länge......... o ändå såg jag svärmor i morse..... hoppas nokias designer har en bra fallskärm |
Jag tror de ska anställa en ny designer eller många nya  |
|
| Till överst på sidan |
|
Andreas Moderator

|
Skrivet: 2003-09-25 07:25 Ämne: |
|
|
| sam79 skrev: |
En typisk telefon som är ful på bilder men ganska snygg när man väl ser den i verkligheten. Jag tycker den är skitful men ganska cool. Exakt samma sak tyckte jag om t300 när jag såg den på bild första gången, men när den väl kom så visade den sig vara ganska snygg. 7600 ser inte ut att bli så gräsligt stor förutom bredden(87 x 78 x 18,6) vilket är positivt. |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2003-09-25 11:01 Ämne: |
|
|
| moood skrev: |
| Liten fundering bara... Verkar som att Nokias 3G-lurar har relativt bra batteritider jämfört med de andra tillverkarna (framförallt Nec och Motorola). Det borde faktiskt vara en andledning för 3 att sälja Nokias lurar, eller? |
en stor grejj me 3g e juh videosamtal - att skaffa sig 3g å inte möjlighet till videosamtal genom att köpa en telefon inte de går med verkar juh bara dumt |
|
| Till överst på sidan |
|
dragontrumpetare Proffs

|
Skrivet: 2003-09-25 11:08 Ämne: |
|
|
Har aldrig sett en fulare mobil. Enligt Mobil så har den videotelefoni, men hur skall det gå till tro? Den verka ju bara ha en kamera och det på baksidan? Visst det kanske funka att ta emot, men den som prata, kan antagligen inte se mig? OCh vad är det då för mening?
Nä, NOKIA får bakläxa. De kan uppenbart inte göra en riktig 3G mobil. De har bevisat detta 1 gång tidigare. Man får väl hoppas att detta bara är bluff och båg.
Och om det nu är sant, så lär detta bara bli en i längden som bara kommer att vara en GSM hybrid för 3Gnätet som deras förra 6650. De är egentligen mest lämpade för GSM och 2,5G men fungerar även i 3G nätet. Som någon att säga, en 3G operatör tar nog inte denna mobil under sina vingar.
Det är sorgligt NOKIA.  |
|
| Till överst på sidan |
|
ElGato Kunnig

|
Skrivet: 2003-09-25 23:47 Ämne: |
|
|
hmm.. kan ju säga att jag är för kreativa designer.. men man skall ju sikta på att göra designen kreativ OCH användarvänlig..
Att placera ut knapparna huller om buller över hela telefonen och runt om skärmen är inte vad jag skulle kalla ergonomiskt utförande ialfall..
Samma gäller den där mobilen de släppte med en knappsats som gick i en cirkel, som de gamla finger-brick-telefonerna.. Innovativt och häftigt, men urusel ergonomi..
Men det är väl klart att man kan köra med videosamtal!
Bara att vända på telefonen varje gång man skall öppna munnen ju! Inte alls omständigt!  |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2003-09-26 00:13 Ämne: |
|
|
eftersom inte funktionen finns med i telefonen så tror jag inte man kan sända bild samtidigt som man pratar även om man vänder på telefonen - skulle vara att bygga bort sig själva å sen komma på att dom glömde en kamera
nej, videotelefon e inte de viktigaste - inte färgskärm, kamera lr polyfona signaler hlr för den delen
men jag skulle nog inte skaffa 3g och skaffa en avancerad telefon och inte kunna använda videotelefoni - även om jag kommer på hur många andra saker som helst som en 3g telefon kan vara bra för.. ehm.. nånting
jag e ganska säker på att min nästa lur inte blir en 3g |
|
| Till överst på sidan |
|
Andreas Moderator

|
Skrivet: 2003-09-26 16:23 Ämne: |
|
|
Det är iofs väldigt bra att 7600 stödjer videoinspelningar på uppemot 3 minuter . Men det räcker inte för att jag ska byta min nuvarande mobil, jag kräver nämligen att min nästa mobil ska stödja 1,3 megapixel. |
|
| Till överst på sidan |
|
nide Moderator

|
Skrivet: 2003-09-29 00:52 Ämne: |
|
|
| nu minns ja inte... men jag såg bilder på sharps nya modell, kanske var på mobileburn.com å där visade dom bilder dom tatt me telefon.. skitbra.. |
|
| Till överst på sidan |
|
Andreas Moderator

|
|
| Till överst på sidan |
|
Ismael Lärling

|
Skrivet: 2003-10-08 17:46 Ämne: |
|