Nokia 7600! Ny 3G-lur från Nokia!
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Aktuellt
Författare Meddelande
moood
Moderator
Moderator

Från: Norrköping

InläggSkrivet: 2003-09-24 21:31    Ämne: Nokia 7600! Ny 3G-lur från Nokia! Citera

Det finns både bilder och info om en ny 3G-lur från Nokia lite här och var på nätet. Den ska enligt informationen kallas 7600 och har en väldigt annorlunda utformning.

Lite finfina länkar till sidor med språk som många av oss svenskar inte förstår ( Wink ):

http://www.mobile-review.com/news.php?language=en#news1335

http://www.mobile-review.com/preview/nokia-7600.shtml

http://81.91.70.85/mobilbpit/forum/index.php?act=ST&f=7&t=5041

[edit] Engelsk version av mobile-review.com:s 7600-artikel:

http://www.mobile-review.com/preview/nokia-7600-en.shtml

Personligen så skulle jag nog aldrig vilja köpa en mobil men en sådan utformning. Vad tycker ni? Nåt att ha?

Senast ändrad av moood den 2003-09-24 23:46, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

Från: Sollentuna

InläggSkrivet: 2003-09-24 22:36    Ämne: Citera

de slipper nog, den verkade sakna kamera som man kan bilder på sig själv me när man använder video-telefoni å därför kommer iaf inte 3 släppa den där... misstänker jag
Till överst på sidan
Dirre
Moderator
Moderator

Från: Södermalm

InläggSkrivet: 2003-09-24 22:59    Ämne: Citera

Haha, nokias designers har fått fnatt.
Borde det inte vara ganska jobbigt att ha en fyrkantig mobil i fickan.
Men den ser ändå lite cool ut. Cool
Till överst på sidan
moood
Moderator
Moderator

Från: Norrköping

InläggSkrivet: 2003-09-24 23:29    Ämne: Citera

Liten fundering bara... Verkar som att Nokias 3G-lurar har relativt bra batteritider jämfört med de andra tillverkarna (framförallt Nec och Motorola). Det borde faktiskt vara en andledning för 3 att sälja Nokias lurar, eller?
Till överst på sidan
sam79
Kunnig
Kunnig

InläggSkrivet: 2003-09-25 01:36    Ämne: Citera

det var nog fan det fulaste jag sett på länge......... o ändå såg jag svärmor i morse..... hoppas nokias designer har en bra fallskärm
Till överst på sidan
Fredrik
Admin
Admin

Från: Lund

InläggSkrivet: 2003-09-25 05:43    Ämne: Citera

sam79 skrev:
det var nog fan det fulaste jag sett på länge......... o ändå såg jag svärmor i morse..... hoppas nokias designer har en bra fallskärm

Jag tror de ska anställa en ny designer eller många nya Wink
Till överst på sidan
Andreas
Moderator
Moderator

Från: visby

InläggSkrivet: 2003-09-25 07:25    Ämne: Citera

sam79 skrev:
Laughing

En typisk telefon som är ful på bilder men ganska snygg när man väl ser den i verkligheten. Jag tycker den är skitful men ganska cool. Exakt samma sak tyckte jag om t300 när jag såg den på bild första gången, men när den väl kom så visade den sig vara ganska snygg. 7600 ser inte ut att bli så gräsligt stor förutom bredden(87 x 78 x 18,6) vilket är positivt.
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2003-09-25 11:01    Ämne: Citera

moood skrev:
Liten fundering bara... Verkar som att Nokias 3G-lurar har relativt bra batteritider jämfört med de andra tillverkarna (framförallt Nec och Motorola). Det borde faktiskt vara en andledning för 3 att sälja Nokias lurar, eller?

en stor grejj me 3g e juh videosamtal - att skaffa sig 3g å inte möjlighet till videosamtal genom att köpa en telefon inte de går med verkar juh bara dumt
Till överst på sidan
dragontrumpetare
Proffs
Proffs

Från: Borlänge

InläggSkrivet: 2003-09-25 11:08    Ämne: Citera

Har aldrig sett en fulare mobil. Enligt Mobil så har den videotelefoni, men hur skall det gå till tro? Den verka ju bara ha en kamera och det på baksidan? Visst det kanske funka att ta emot, men den som prata, kan antagligen inte se mig? OCh vad är det då för mening? Question

Nä, NOKIA får bakläxa. De kan uppenbart inte göra en riktig 3G mobil. De har bevisat detta 1 gång tidigare. Man får väl hoppas att detta bara är bluff och båg.

Och om det nu är sant, så lär detta bara bli en i längden som bara kommer att vara en GSM hybrid för 3Gnätet som deras förra 6650. De är egentligen mest lämpade för GSM och 2,5G men fungerar även i 3G nätet. Som någon att säga, en 3G operatör tar nog inte denna mobil under sina vingar.

Det är sorgligt NOKIA. Very Happy
Till överst på sidan
ElGato
Kunnig
Kunnig

Från: Malmö

InläggSkrivet: 2003-09-25 23:47    Ämne: Citera

hmm.. kan ju säga att jag är för kreativa designer.. men man skall ju sikta på att göra designen kreativ OCH användarvänlig..
Att placera ut knapparna huller om buller över hela telefonen och runt om skärmen är inte vad jag skulle kalla ergonomiskt utförande ialfall..
Samma gäller den där mobilen de släppte med en knappsats som gick i en cirkel, som de gamla finger-brick-telefonerna.. Innovativt och häftigt, men urusel ergonomi..

Men det är väl klart att man kan köra med videosamtal!
Bara att vända på telefonen varje gång man skall öppna munnen ju! Inte alls omständigt! Cool
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2003-09-26 00:13    Ämne: Citera

eftersom inte funktionen finns med i telefonen så tror jag inte man kan sända bild samtidigt som man pratar även om man vänder på telefonen - skulle vara att bygga bort sig själva å sen komma på att dom glömde en kamera

nej, videotelefon e inte de viktigaste - inte färgskärm, kamera lr polyfona signaler hlr för den delen

men jag skulle nog inte skaffa 3g och skaffa en avancerad telefon och inte kunna använda videotelefoni - även om jag kommer på hur många andra saker som helst som en 3g telefon kan vara bra för.. ehm.. nånting

jag e ganska säker på att min nästa lur inte blir en 3g
Till överst på sidan
Andreas
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2003-09-26 16:23    Ämne: Citera

Det är iofs väldigt bra att 7600 stödjer videoinspelningar på uppemot 3 minuter Smile . Men det räcker inte för att jag ska byta min nuvarande mobil, jag kräver nämligen att min nästa mobil ska stödja 1,3 megapixel.
Till överst på sidan
nide
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2003-09-29 00:52    Ämne: Citera

nu minns ja inte... men jag såg bilder på sharps nya modell, kanske var på mobileburn.com å där visade dom bilder dom tatt me telefon.. skitbra..
Till överst på sidan
Andreas
Moderator
Moderator

InläggSkrivet: 2003-09-29 13:17    Ämne: Citera

GX20 kommer att bli vodafones nästa livemobil och lanseras i Oktober.
Gär är en länk till sidan du menade:

http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=464
Till överst på sidan
Ismael
Lärling
Lärling

InläggSkrivet: 2003-10-08 17:46    Ämne: Citera

Lite osäker design dom givit den, ser ut som ett löv från en sne vinkel.
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Mobile's Heaven Forum Index -> Aktuellt Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks