MMS och WAP problem med 6230

Skapa nytt inlägg   Det här inlägget är låst så du kan varken svara på eller ändra det    Mobile's Heaven Forum Index -> Dr. Mobil
Författare Meddelande
bellos
Kunnig
Kunnig

Från: Södertälje

InläggSkrivet: 2004-06-11 00:34    Ämne: MMS och WAP problem med 6230 Citera

HAr problem med dessa, har fixat inställningarna ifrån comviq o allt e klart, har surfat i wappen ett antal gånger, men det tar evigheter för den att starta upp självaste wappen, lååååånnnng tid, sen så funkar inte mms alls, står att man ska kolla mms inställningarna för att skicka, vafan ska jag göra, har tagit bort inställningarna o skickat nya inställningar ifrån comviq flera gånger om, men samma sak hela tiden, snälla hjälp mej om nån kan
Till överst på sidan
Pjotor
Upplärd
Upplärd

InläggSkrivet: 2004-06-13 21:22    Ämne: Citera

Comviq har en kundtjänst.
Till överst på sidan
phonepro
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2004-06-14 11:53    Ämne: Citera

Pjotor skrev:
Comviq har en kundtjänst.

att alltid vända sig till deras kundtjänst kan vara nog så påfrestande

dom har inte alltid lösningen på alla problem, hade dom det så skulle forum som detta inte behövas, och även om dom har det så kan man drivas till vansinne på vägen dit med alla telefonköer, alla nybörjare i kundtjänsten som inte kan något, som tvingas sätta dig att vänta i ytterligare 30 minuter medans dom ringer och frågar en tekniker, som i sin tur kanske inte ger rätt svar för att han är ny på jobbet, och tyvärr så är risken stor att du inte får rätt hjälp i slutänden eller att du får olika svar på samma fråga från gång till gång

att strunta i kundtjänst och istället vända sig till ett forum kan många gånger ge rätt svar snabbare, och det kan även hjälpa många andra forumsbesökare som har exakt samma problem

ta dig gärna en titt på reglerna och speciellt §3.1

http://www.mobilesheaven.com/sv/forum/viewtopic.php?t=91

även denna tråden innehåller en hel del värt att tänka på

http://www.mobilesheaven.com/sv/forum/viewtopic.php?t=837

bellos skrev:
HAr problem med dessa, har fixat inställningarna ifrån comviq o allt e klart, har surfat i wappen ett antal gånger, men det tar evigheter för den att starta upp självaste wappen, lååååånnnng tid, sen så funkar inte mms alls, står att man ska kolla mms inställningarna för att skicka, vafan ska jag göra, har tagit bort inställningarna o skickat nya inställningar ifrån comviq flera gånger om, men samma sak hela tiden, snälla hjälp mej om nån kan

du beskriver omständigheterna väldigt knapphändigt, och det är svårt att hjälpa dig, har du abonnemang eller kontantkort? har du skrivit in inställningarna manuellt eller laddat ner dom automatiskt? exakt vilka inställningar/värden/uppgifter har du i telefonen? om du har laddat ner dom automatiskt, har du provat att ta bort alla gprs, wap och mms-inställningar och lägga in korrekta värden manuellt?

att mms inte fungerar men att wap fungerar långsamt skulle kunna tyda på att du kopplar upp dig med csd istället för gprs, men det verkar orimligt att du inte skulle märka detta
Till överst på sidan
Pjotor
Upplärd
Upplärd

InläggSkrivet: 2004-06-14 17:52    Ämne: Citera

Min 6230 fungerar hur bra som helst med MMS osv så det är fel på inställningarna Comviq sänt dig. Jag tycker ändå att kundtjänst bör få en chans innan man kollar forumen. Troligen har fler ringt in och de har felet loggat i sitt system. Annars kan man ju lika gärna lägga ner kundtjänst?
Till överst på sidan
phonepro
Veteran
Veteran

InläggSkrivet: 2004-06-14 19:01    Ämne: Citera

Pjotor skrev:
Jag tycker ändå att kundtjänst bör få en chans innan man kollar forumen. Troligen har fler ringt in och de har felet loggat i sitt system. Annars kan man ju lika gärna lägga ner kundtjänst?

du missade min poäng fullständigt, jag syftade mer på ditt inlägg i sig, men du menar alltså att första svaret i alla trådar under forumskategorin Dr. Mobil ska vara en upplysning om att operatören eller tillverkaren har en support?

det skulle nog kunna leda till en ganska tråkig stämning i forumet om alla besökare som behöver hjälp med ett problem blir smått idiotförklarade det första dom blir?

om du ska fortsätta med den sortens svar så kanske du åtminstonde kan fylla ut dom med lite mer upplysningar, ungefär så här:

prova att kontakta comviqs kundtjänst och se om dom kan hjälpa dig, du når dom antingen via telefon kostnadsfritt på telefonnummer 0200 - 22 20 40 mellan klockan 07:00-24:00 på vardagar och mellan 09:00-21:00 på helger

du kan även maila deras support på kundservice@comviq.se

lösningen kanske kan finnas på nokias supportsidor för modellen 6230?

http://www.nokia.se/support/phones/6230/
Till överst på sidan
Pjotor
Upplärd
Upplärd

InläggSkrivet: 2004-06-14 20:38    Ämne: Citera

Har man inte tid som du verkar ha så räcker det bra med "kontakta kundtjänst" enligt mig. Många anser jag ställer frågor som kundtjänst har som jobb att svara bra på så varför genomgå 5-10 konversationer på 2-3 dagar för att komma fram till lösningen via ett forum? Det är ju inte så att det är 1000 st per dag som tittar in här? För endast du har ju svarat?

Min mening var inte att dumförklara alls. Och jag svarar precis hur jag vill du vet. Man behöver inte svara som ett lexicon på alla frågor anser jag.

JAG anser och tror att ringer han kundtjänst får han hjälp. Skulle han inte få det då kan man testa forumet. Men har vi olika åsikter om det så är det inte här man ska diskuttera sådant.
Till överst på sidan
bellos
Kunnig
Kunnig

Från: Södertälje

InläggSkrivet: 2004-06-15 00:32    Ämne: Citera

allt e fixat nu, det var bara små problem som etyt antal 6230 hade vid tillverkningen, killen i butiken fixade allt som den lärt sej att göra så det vara fel bara i programvaran på vissa! tack ändå
Till överst på sidan
moood
Moderator
Moderator

Från: Norrköping

InläggSkrivet: 2004-06-15 00:42    Ämne: Citera

Ok... Problemet är fixat så då låser jag tråden... Smile
Till överst på sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Det här inlägget är låst så du kan varken svara på eller ändra det    Mobile's Heaven Forum Index -> Dr. Mobil Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Länkar | Kontakta | Cookies | Om Oss | Sitemap
Copyright 2001-2007 Mobile's Heaven - Sökmotoroptimering av FeWorks